سفر خانوادگی مدیران دولتی به جزیره کیش!

کدخبر: 2340410

این روزها در شرایطی که خبرهای مربوط به کسری بودجه دولت و پرداخت کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر به وفور در همه رسانه‌ها یافت می‌شود، مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که اکثر سهام آن در اختیار دولت است، برای حضور در یک گردهمایی با اعضای خانواده به جزیره کیش سفر کردند.

برداشت اول: تحریم صنعت نفت و پتروشیمی و دشواری مسوولان برای فروش نفت و فرآورده های نفتی برداشت دوم: وزیرنفت : تصور پول دار بودن نفت درست نیست. یارانه ها کمر این وزارتخانه را شکسته و ما حتی در برخی مواقع برای پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل هستیم. برداشت سوم: رئیس جمهور:۱۸ میلیون خانوار نیازمند داریم که باید به فکر معیشت آنان باشیم. برداشت چهارم: بنزین هزار تومانی، هم در بخش سهمیه بندی و هم در بخش آزاد گران شد. برداشت چهارم: به ریز و بپاش برخی از شرکت‌ها در شرایط دشوار اقتصادی افزایش یافت. برداشت پنجم: سفر دو روزه مدیران هلدینگ خلیج فارس به همراه خانواده به کیش با هزینه این شرکت براساس این گزارش در شرایطی که رئیس جمهور از وجود ۱۸ میلیون خانوار نیازمند در کشور خبرمی‌دهد و ازسویی دولت در تلاش است تا با افزایش قیمت بنزین مبلغی از این محل را به تامین هزینه های این خانواده ها تخصیص دهد و از سمتی دیگر فشار تحریم‌های خصمانه دشمن روز به روز بر مشکلات اقتصادی کشور می‌افزاید برخی از شرکت‌ها با برگزاری گردهمائی‌های خود در کیش سعی بر صرف هزینه هایی دارند که در چنین شرایطی قطعا این گونه هزینه ها منطقی به نظر نمی‌رسد.

بنابرگزارش رسیده، هلدینگ خلیج فاس در اقدامی تامل برانگیز به بهانه اجلاس مدیران عامل هلدینگ و مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مدیران خود را به همراه خانواده هایشان به کیش دعوت نموده است. در خصوص جزئیات این اجلاس‌ و اهمیت برگزاری آن در جزیره کیش اطلاعاتی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد همین نشست می‌توانست در تهران و یا عسلویه برگزار گردد که قطعا هزینه کمتری در بر می‌داشت. ضمن آنکه دعوت مدیران به همراه خانواده هایشان نکته قابل تامل است. دراین بین بنا بر لیست اعلامی برای دریافت هتل و امکانات رفاهی این دعوت شدگان حکایت از حضور حدود ۱۵۰ نفر از مدیران و اعضای فعال هلدینگ خلیج فارس دراین سفر دارد. که قطعا هزینه صورت گرفته برای این نشست و گردهمائی می‌توانست در جهت موارد مهمتری چون پرداخت پاداش بهره وری کارکنان برخی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت که به بهانه زیان ده بودن یکسال و نیم گذشته دراین بخش دریافتی نداشته اند هزینه گردد.

دراین بین این سوال همچنان باقی است که با چه دیدگاه مدیریتی در شرایط تحریم و به قول مسوولان این هلدینگ در شرایط جنگ اقتصادی و افزایش روز به روز فشارها بر این مجموعه چنین تصمیمی گرفته شده و اساسا این اجلاس‌ تا چه اندازه مهم بوده که می‌بایست چنین هزینه ای برای آن صورت بگیرد؟

«پایگاه خبری نفتی‌ها»

ارسال نظر: