علیرضا فقیهی‌راد:

حسن رحیم پور صدای اعتراض مردم

کدخبر: 2340358

حسن روحانی در مقام رئیس جمهور که گویا نیازی نمی بیند به مردم پاسخگو باشد و طی این سالها هر صدای اعتراضی را خفه کرده است، حالا با یک مقام رسمی کشور این گونه برخورد می کند. حسن رحیم پور ازغدی را می توان جزو معدود صداهای مردم در حاکمیت دانست که مطالبات مردم را پیگیری و فریاد می زند

نسیم آنلاین؛ علیرضا فقیهی راد: در حالی که دولت بدون اطلاع رسانی قبلی و تبیین موضوع، بصورت شبانه و ناگهانی آن هم در شرایط تورم و اوضاع نامناسب معیشتی مردم، سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت ها را اعلام کرد و با این کار شوک سنگینی به مردم وارد نمود. از فردای اعلام سهمیه بندی بنزین موج گسترده نارضایتی و انتقاد نسبت به این اقدام آن هم با چنین شیوه ای در میان مردم و حتی مراجع تقلید آغاز شد. مردم نامحرم دانسته شده بودند و دولت و شخص رئیس جمهور حاضر نشده بودند حتی در یک گفتگو تلویزیونی دلایل این تصمیم را برای مردم توضیح دهند.

موج اعتراضات با موج سواری ضدانقلاب به اغتشاش و آشوب کشیده شد، حالا دیگر مردمی که انتقاد هم دارند صف خود را جدا کردند و نجیبانه برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن سکوت کردند اما پشت این سکوت دنیایی از سئوال و ابهام و انتقاد وجود دارد. تاکنون هم هیچ مسیر صحیح و مناسبی برای بیان حرف ها و مطالباتشان توسط دولت طراحی نشده است.

سال 96 هم همین مسیر اتفاق افتاد و صدای انتقاد و مطالبات به حق مردمی در میان اغتشاشات ضدانقلاب گم شد و پس از اندکی به فراموشی سپرده شد.

بالاتر از این طی این 6 سال هم هربار مردم اعتراضی داشته اند با برچسب های تند جناب رئیس جمهور از «افراطی» ، «به جهنم»، «بی سواد» ، «بزدل» و «هوچی باز» و امثالهم برچسب باران شده اند و همان ابتدا خفه شده اند.

حالا خبر رسیده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حسن روحانی رئیس جمهور نسبت به انتقادات حسن رحیم پور ازغدی عضو حقیقی این شورا نسبت به گرانی بنزین و التهابات کشور واکنش تندی نشان داده و از جلسه خارج می شود. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه را این گونه توضیح می دهد :‌ «آقای رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد. پس از این اظهارنظر آقای رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک کرد. ادبیات آقای روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقابل دفاع بوده و الفاظی را در برابر یکی از اعضا به کار برده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

حسن روحانی در مقام رئیس جمهور که گویا نیازی نمی بیند به مردم پاسخگو باشد و طی این سالها هر صدای اعتراضی را خفه کرده است، حالا با یک مقام رسمی کشور این گونه برخورد می کند. حسن رحیم پور ازغدی را می توان جزو معدود صداهای مردم در حاکمیت دانست که مطالبات مردم را پیگیری و فریاد می زند و البته متاسفانه او هم با فشارهای مقامات دولتی حتی از سخنرانی در پیش از خطبه های نمازجمعه تهران محروم می شود. استاد حسن رحیم پور ازغدی صدای اعتراضی مردم است، صدایی که هیچ سازوکاری برای شنیده شدن آن وجود ندارد.

ارسال نظر: