دست انداز خودروسازان برای استفاده از سوخت CNG

کدخبر: 2340289

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانسته‌اند در تولید خودروی پایه‌ گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل کنند.

محسن جوهری درباره لزوم جایگزینی بنزین با سی.ان.جی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، گرایش به استفاده از سی.ان.جی به عنوان سوخت ارزان، افزایش می‌یابد.

وی افزود: ارزانی و پاک بودن جزو مزیت‌های سی.ان.جی است که در کاهش هزینه خانوار و آلودگی هوا، نقش بسزایی دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اشاره به مشکلات خودروسازان داخلی در زمینه تولید خودروی باکیفیت پایه‌ گازسوز، تصریح کرد: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانسته‌اند در تولید خودروی پایه‌ گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل کنند.

جوهری گفت: از ویژگی‌های خودرو گازسوز باکیفیت، جانمایی مخزن در کفی خودرو و در نتیجه عدم اشغال فضای صندوق عقب خودرو و همچنین پیمایش حداقل 500 کیلومتر در هر بار سوختگیری است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهتر است اجازه داده شود خودروهای باکیفیت پایه گازسوز، با تعرفه صفر وارد کشور شود تا هم به کاهش مصرف بنزین و هم کاهش آلودگی هوا، کمک کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور در ادامه با اشاره به مشکل اغلب خودروهای گازسوز موجود در کشور، گفت: مشکل این خودروها راندمان پایین در حالت استفاده از سوخت گاز است. زیرا طراحی محفظه احتراق موتور آنها براساس سوخت گاز نیست و برخی قطعات موتور دچار استهلاک زودرس می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در رابطه با افزایش مراجعات مردم به جایگاه‌های سی.ان.جی، در حال حاضر جای نگرانی نیست و نگرانی اصلی، نبود خودروهای گازسوز باکیفیت است.

«خبرگزاری ایلنا»

ارسال نظر: