ادعای عجیب ربیعی: اقناع‌سازی درباره افزایش قیمت بنزین انجام شده بود!

کدخبر: 2340264

سخنگوی دولت گفت: اقناع‌سازی درباره افزایش قیمت بنزین از چند سال قبل انجام شده بود و تعجب می‌کنم چرا برخی بزرگان انتقاد می‌کنند؟

علی ربیعی سخنگوی دولت طی گفت‌‌وگویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت قبل از افزایش قیمت بنزین اطلاع‌رسانی نداشت و مردم را قانع نکرد؟ گفت: اقناع سازی درباره افزایش قیمت بنزین از چند سال قبل انجام شده بود و تعجب می‌کنم چرا برخی بزرگان انتقاد می‌کنند که چرا ما در موضوع افزایش قیمت بنزین اقناع سازی انجام نداده ایم.

سخنگوی دولت افزود: یکی دو نفر از بزرگان هم دیدم چنین حرفی زده بودند و اینجا بحث دو قسمت است یکی اینکه چرا اعلام نکردیم که فلان تاریخ گران می‌شود و یکی اینکه آیا درخصوص گران شدن حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها صحبتی نکرده بودیم؟

چندین بار خودم در این باره صحبت کرده‌ام

وی گفت: چندین بار خودم در این خصوص و در بحث حذف یارانه‌ها صحبت کرده ام و سناریو‌های مختلفی نیز مطرح شد و بار‌ها اصلاح ساختار اقتصادی را منوط به حذف یارانه‌ها دانسته بودیم و اقتصاددانان بزرگ نیز نامه نوشته و علاج بیماری اقتصادی ایران را حذف یارانه‌ها خوانده بودند.

مردم دقت نکردند، اما نخبگان دقت داشتند

ربیعی افزود: بحث پیرامون اینکه قیمت حامل‌های انرژی باید به فوب خلیج فارس برسد بحث تازه‌ای نیست و مدتهاست صورت می‌گیرد، اما مردم، چون تصوری از آثار این تصمیمات نداشتند دقت نکردند، اما نخبگان به این موضوع دقت داشتند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: