ریاض از همپیمانان غربی‌ خود درخواست کمک کرد

کدخبر: 2340203

ریاض در واکنش به موفقیت‌های چشمگیر و متوالی پهپادهای مقاومت یمن، از همپیمانان غربی‌ خود درخواست کمک کرد.

موفقیت‌های چشمگیر ارتش یمن در عملیات‌های پهپادی علیه اهداف عربستان سعودی، ریاض را به تکاپو انداخت تا راه جدیدی برای مقابله با این موفقیت‌ها بیابد و به همین منظور بار دیگر به همپیمانان غربی خود متوسل شد.

پایگاه خبری شبکه «المسیرة» یمن با انتشار خبری از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، از تقلای این کشور برای رهایی از ناکامی‌هایش در قبال عملیات‌های پهپادی خبر داد و نوشت که فرماندهان نیروهای هوایی در آمریکا، بریتانیا و فرانسه، اخیرا امکانات و تکنولوژی‌های جدید را به منظور حمایت از عربستان سعودی در قبال خطر عملیا‌تهای پهپادی بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دو روز پیش در خبری از سفر سرلشکر ستاد «ترکی بن بندر بن عبدالعزیز» فرمانده نیروی هوایی این کشور در رأس یک هیأت به امارات برای شرکت در نمایشگاه هوایی 2019 در دبی و حضور در کنفرانس بین‌المللی فرماندهان نیروهای هوایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در پوشش و حاشیه این سفر، با «دیوید گولدفین» رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی آمریکا و «فلیپ لاونیه» فرمانده نیروهای هوایی فرانسه دیدارهایی انجام داد و در این نشست‌ها به بررسی آنچه که تهدیدات علیه منطقه خلیج فارس خوانده می‌شود، پرداخت.

به نوشته رسانه‌های عربی، فرماندهان نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه و کارشناسان در عرصه هوافضا، در این کنفرانس درباره خطر پهپادها که از آنها برای هدف قرار دادن اهداف و مراکز نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج فارس به کار گرفته می‌شوند، هشدار دادند.

این در حالی است که نیروی پهپادی یمن، تاکنون موفقیت‌های چشمگیری در هدف قرار دادن اهداف سعودی و اماراتی داشته است و تاکنون سامانه‌های پدافندی پیشرفته آمریکا نتوانسته‌اند، این حملات را خنثی کنند. همین امر، ریاض را بر آن داشت تا با پذیرش ناتوانی این سامانه‌ها بار دیگر دست خود را به سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه دراز کند تا شاید بتواند از خطر عملیات‌های پهپادهای بومی یمن برهد.

در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی، نیروی مقاومت یمن، موفقیتش در تولید پهپاد را رسما اعلام و طی مراسمی برای نخستین بار از چهار نوع پهپاد رونمایی کرد که از سال 2016، ساخت آنها را کلید زده بود. انجام عملیات‌های پهپادی مستمر و موفق علیه اهداف سعودی و اماراتی در پاسخ به تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و کشتار هزاران زن و مرد و کودک و سالمند یمنی تا به امروز ادامه دارد و هنوز ائتلاف سعودی راهی برای رهایی از این عملیات‌ها نیافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: