نیروی هوایی امارات به جنگنده «سوخو-۳۵» مجهز می‌شود

کدخبر: 2340197

منابع مطلع از تجهیز محتمل نیروی هوایی امارات متحده عربی به جنگنده نسل چهارم «سوخو-۳۵» ساخت روسیه خبر دادند.

امارات متحده عربی قصد دارد نیروی هوایی خود را به جنگند‌های نسل چهارم «سوخو-35» مجهز کند.

به نوشته وبگاه «زی نیوز» امارات قصد دارد بیش از یک اسکادران جنگنده‌ پیشرفته سوخو-35 را از روسیه خریداری کند.

بر اساس این گزارش، روسیه و امارات احتمالا قرارداد نهایی خرید سوخو -35 را قبل از خاتمه سال 2019 امضا می‌کنند. این دو کشور همچنین در حال بررسی امکان ساخت مشترک یک فروند جنگنده سبک نسل پنجم هستند.

«دیمیتری شوگایف» رئیس بخش همکاری نظامی و فنی روسیه حاضر در نمایشگاه هوایی 2019 دبی در این باره گفت: «مذاکرات با امارات بابت تحویل جنگنده‌های سوخو-35 و توسعه یک جنگنده سبک رزمی نسل پنجم نسل ادامه دارد.»

این در حالی است که روسیه و امارات پیشترگفت‌و‌گو‌هایی را درباره خرید جنگنده‌های سوخو-35 برگزار کرده بودند. (جزئیات بیشتر)

سوخو -35 یک هواپیمای فرا ‌صوت با قدرت مانور فوق‌العاده است و امارات متحده عربی علاقه‌مند است که نیروی هوایی خود را به بیش از یک اسکادران از این جنگنده پیشرفته تجهیز کند. با این حال، تعداد دقیق سوخو-35 که امارات خریداری می‌کند تنها پس از امضای قرارداد افشا می‌شود.

این جنگنده تنها در خدمت نیروی هوایی روسیه و چین است و مالزی نیز به تازگی سفارش 11 فروند از این نوع جنگنده را به روسیه داده است. سوخو-35 مجهز به دو موتور توروبوفن، تک کابینه و قادر به پرواز با حداکثر سرعت 2400 کیلومتر در ساعت و برد 3600 کیلومتر است.

امارات عربی متحده چندی است که قصد دارد علاوه بر خرید جنگ‌افزارهای ساخت آمریکا، به تجهیزات ساخت روسیه نیز مجهز شود. یک مقام بلندپایه نظامی اماراتی چندی قبل گفت که ارتش این کشور به موشک‌های ضد تانک «کورنت‌ای‌ام» و سامانه دفاع موشکی «پنتسیر» ساخت روسیه مجهز شده است.این کشور همچنین علاقه مند به خرید بالگردهای روسی «ام آی-38» است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: