کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند برای یارانه بنزین ثبت‌نام کنند

کدخبر: 2340167

در نشست سخنگوی دولت مسئولان دولتی با تاکید بر این که تاثیر افزایش قیمت بنزین روی تورم حداکثر 4 درصد خواهد بود، اعلام کردند: کسانی که خود را مشمول پرداخت کمک معیشتی می‌دانند از طریق درگاه اینترنتی و کد ussd به شماره 6369 ثبت نام کنند.

محمدعلی دهقان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست سخنگوی دولت گفت: اثر مستقیم افزایش قیمت بنزین روی تورم 2.5 درصد خواهد بود و با احتساب تاثیر غیر مستقیم این افزایش مجموعا شاهد افزایش 3.5 درصدی نرخ تورم خواهیم بود.

در این نشست همچنین پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین روی تورم اظهار داشت: بر اساس محاسبات ما اثر مستقیم افزایش قیمت بنزین روی تورم حدود 2 درصد و تاثیر غیر مستقیم این افزایش قیمت نیز حدود 2 درصد خواهد بود و مجموع تورم مستقیم و غیر مستقیم حاصل از ان اقدام 4 درصد خواهد بود.

بر اساس اعلام میدری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی 72 درصد مردم مشمول پرداخت می‌شوند.

در این نشست میدری اعلام کرد پرداخت اولیه کمک معیشتی از امشب شروع می شود و کسانی که خود را مشمول می دانند تا چند روز آینده از طریق درگاه اینترنتی و کد ussd به شماره 6369 ثبت نام کنند که اطلاعات دقیق درباره این درگاه اینترنتی و کد تا دو یا سه روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به دو نکته مهم درباره این ثبت نام و عملکرد این درگاه‌ها اظهار داشت: نکته اول آن است که شماره ملی سرپرست خانوار مبنای ثبت‌نام و اعتراض است و دوم اینکه تلفن همراهی که با آن اقدام به ثبت‌نام می‌شود حتما باید به نام سرپرست خانوار باشد و در غیر این صورت اطلاعات پذیرفته نخواهد شد.

میدری ادامه داد: این طرح که مشمولان آن حدود ۶۰ میلیون نفر هستند شامل بازنشستگان، بیمه های بازنشستگی و حقوق بگیران ثابت است.

بر اساس اعلام مسئولان در این نشست هر کسی که در حال حاضر یارانه دریافت نمی‌کند و فکر می‌کند استحقاق دریافت آن را دارد، در چند روز آینده از طریق درگاه‌هایی که معرفی خواهد شد می‌تواند برای دریافت این کمک معیشتی ثبت‌نام کند. اگر استحقاق افراد احراز شود از همان ماه اول پرداخت این کمک معیشتی برای آنها محاسبه خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: