شهرداری تهران از تخلیه زباله بزرگترین خیابان خاورمیانه جا ماند

کدخبر: 2340135

بارش اولین برف پاییزی در پایتخت موجب شد که شهرداری از تخلیه مخازن زباله بزرگترین خیابان خاورمیانه جا بماند.

روزانه هر شهروند مقداری زباله تولید می‌کند که برای رهایی از بوی متعفن آن، زباله‌ها را در مخازن مخصوص زباله در محل سکونت یا کار خود می‌اندارد.

انباشت زباله‌های یک محله در مخازن مخصوص، حجم زیادی از زباله را تولید می‌کند که یک روز تأخیر در جمع آوری آن، هم موجب آزار ساکنان محله و هم تجمع حیوانات موذی مانند موش و گربه می‌شود.

طبق قوانین موجود در همه جوامع، شهرداری‌ها در هر شهر و محله‌ای موظف به جمع آوری زباله‌های شهروندان از مخازن زباله و سطح معابر هستند و انجام این کار هم سرما و گرما و برف و کولاک نمی‌شناسد.

در شهر تهران هم شهرداری‌های مناطق این کار را به پیمانکاران بخش خصوصی سپرده‌اند و خود بر روند کار آن‌ها نظارت می‌کنند، چراکه اگر قصوری در این کار پیش آید قانون شهرداری را مسئول می‌داند.

طی چند روز گذشته برخی از مخازن زباله در منطقه ۳ شهرداری تهران تخلیه نشدند و شهروندانی که برای انداختن زباله مراجعه کردند با مشاهده پر بودن مخزن زباله، زباله‌های خود را بر روی زمین انداختند که همین موضوع هم سبب به راه افتادن بوی تعفن و آلودگی کوچه شد.

جالب اینجاست که این اتفاق در کوچه‌های منتهی به بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های پایتخت کشورمان رخ داده است، خیابانی که سال‌های سال با کاشت درخت و سنگ فرش کردن پیاده روهای آن سعی شده تا آن را به فضایی جذاب برای گردشگران تبدیل کنند، با یک تنبلی کوچک در تخلیه مخازن نه تنها جاذبه‌ای برای گردشگران ایجاد نکرده، بلکه ساکنان عادی را هم فراری می‌دهد.

در همین رابطه فخارمنش معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مخازن جمع آوری زباله شنبه شب در این منطقه تخلیه نشده‌اند؟ گفت: طی گزارشاتی که من دریافت کردم، همه مخازن سطح منطقه در این شب تخلیه شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ تهران تصریح کرد: ممکن است که در برخی نواحی منطقه به خاطر شرایط خاص شنبه شب، این کار با تأخیر انجام شده باشد.

او در خصوص روند تخلیه مخازن زباله اظهار کرد: ماشین‌های جمع آوری زباله پس از تخلیه مخازن، زباله‌ها را به ایستگاه میانی در میدان آرژانتین می‌برند تا از آنجا به وسیله تریلی به آرادکوه منتقل کنند.

فخارمنش افزود: تریلی‌ها برای رفتن به آرادکوه از اتوبان امام علی(ع) عبور می‌کنند و از آنجایی که در آن شب این بزرگراه شرایط خاصی داشت بازگشت آن‌ها به ایستگاه میانی جهت تحویل گرفتن زباله‌هایی که خودرو‌های حمل زباله آورده بودند با تأخیر مواجه شد، لذا خودرو‌های کوچک هم کار جمع آوری زباله از مخازن را با تأخیر انجام دادند.

در حالی که از یک هفته قبل سازمان هواشناسی هشدارهای لازم نسبت به بارش‌های جوی را داده بود، شهرداری منطقه ۳ نه تنها برای برف‌روبی تمهیدات لازم را تعبیه نکرده بود، حتی برای ترافیک ناشی از بارندگی هم درخواست افزایش خودروهای جمع آوری زباله را نیز نکرده بود.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: