بی اعتمادی سرمربی تیم ملی به استقلالی‌ها!

کدخبر: 2340079

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنان به بازیکنان استقلال اعتماد نمی‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران پنج شنبه (۲۳ آبان) آخرین بازی اش در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در ورزشگاه بین المللی امان اردن مقابل عراق برگزار کرد و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شاگردان سرتکو کاتانچ شد.

در این بازی علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، محمد محبی، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند و در ادامه مارک ویلموتس، محمد نادری، وحید امیری و کاوه رضایی به ترتیب جانشین محمدی، طارمی و آزمون شدند.

تنها بازیکن دعوت شده از پرسپولیس که در دیدار با عراق یک دقیقه هم شانس بازی به دست نیاورد، مهدی ترابی بود و باز هم ویلموتس ترجیح داد از نفرات استقلالی تیمش یعنی وریا غفوری، علی کریمی و سیاوش یزدانی استفاده نکند.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند ویلموتس باید زودتر مسعود شجاعی را از ترکیب بیرون می آورد، اما تعلل سرمربی تیم ملی سبب شد کاپیتان عصبی این تیم در نهایت در دقیقه ۸۱ با خطا روی امجد عطوان از زمین اخراج شود. نکته عجیب تر به سومین تعویض مرد بلژیکی بازمی گردد. کاوه رضایی دقیقه ۹۰ جای هم پست خود یعنی سردار آزمون به زمین آمد. همین کارشناس ها اعتقاد دارند این تعویض اشتباه بوده و ویلموتس در اوج فشار عراقی ها و وقتی تنها ۴ دقیقه به اتمام بازی زمان باقی مانده بود باید از یک بازیکن با ویژگی های تدافعی جای آزمون استفاده می کرد و در این شرایط نفراتی مانند مجید حسینی، سیاوش یزدانی، علی کریمی گزینه مناسب تری نسبت به مهاجم سابق استقلال بودند.

ویلموتس در حالی قید استفاده از استقلالی ها در بازی با عراق را زد که بی تردید این تیم در هفته های اخیر، آماده ترین تیم لیگ برتر فوتبال بوده است اما به نظر می رسد عملکرد درخشان شاگردان آندره آ استراماچونی در لیگ برتر و جام حذفی نتوانسته سرمربی تیم ملی را نسبت به بهره مندی از توانایی آنها در ترکیب تیمش مجاب کند.

سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی و علی کریمی چهار بازیکن از جمع آبی پوشان پایتخت بودند که برای دیدار با هنگ کنگ به اردوی تیم ملی دعوت شدند اما از بین آنها هیچ یک در ترکیب اصلی قرار نگرفت و تنها علی کریمی ۱۹ دقیقه جای امید ابراهیمی به بازی آمد.

یزدانی و کریمی برای دیدار مقابل کامبوج و بحرین هم جزء نفرات ملی پوش قرار گرفتند، اما یک ثانیه هم شانس بازی مقابل این‌ تیم ها را به دست نیاوردند.

به هر حال باید دید ویلموتس چه زمانی به بازیکنان استقلالی تیم ملی اعتماد می کند.البته با توجه به شکست تیم ملی از عراق ملی پوشان این تیم با روحیه نه چندان مناسبی به تمرینات تیم باشگاهی شان باز می گردند و در این شرایط استراماچونی کار سختی برای بازگشت غفوری، کریمی و یزدانی به شرایط روحی و روانی مطلوب برای دیدار با نساجی دارد.

«باشگاه خبرنگاران»

ارسال نظر: