فیلم:‌ تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین در چند شهر

کدخبر: 2340041

با شروع سهمیه بندی بنزنین به صورت ناگهانی و عدم ایجاد پیش زمینه های رسانه ای قبل از آن، شاهد اعتراضاتی در شهرهای کشور هستیم.

نسیم آنلاین :با شروع سهمیه بندی بنزنین به صورت ناگهانی و عدم ایجاد پیش زمینه های رسانه ای قبل از آن، شاهد اعتراضاتی در شهرهای کشور هستیم.

در خرمشهر نیز تعدادی افراد مشکوک و ناشناس که مسلح بودند به سمت مردم تیراندازی می کنند که چند نفر از مردم زخمی می شوند . اعتراضات سیرجان اما کمی متفاوت بود محمود ابادی فرماندار این شهر می گوید: شخص وی و برخی از اعضای شورای تامین با حضور در جمع معترضان با مردم صحبت می کنند که در نهایت مردم با شنیدن صحبت ها محل را ترک می کنند اما ناگهان تعدادی افراد ناشناس و نقاب زده که برخی حالت عادی هم نداشتند ،وارد جمعیت می شوند ، پس از به اتش کشیدن پمپ بنزین ، تلاش می کنند به محوطه انبارهای سوخت در نزدیکی پمپ بنزین وارد شوند ، انبارهایی که حاوی صدها هزار لیتر بنزین بودند. در این میان حافظان امنیت این افراد را ، دو بار از محوطه انبارها خارج می کنند اما این افراد قصد ورود به محوطه انبارها و به اتش کشیدن ان داشتند که پلیس در نهایت برای حفظ جان مردم و ساکنان آن منطقه اقدام به مقابله می کند. به گفته فرماندار سیرجان در این درگیری چندین نفر از نقابداران و نیروهای پلیس زخمی شده اند .

در مشهد هم دیشب تعدادی افراد در بلوار وکیل اباد اقدام به تهدید و تحریک مردم و بستن این بلوار می کنند و به برخی از خودروها را که مالکان انها به خواسته شان تمکین نمی کنند اسیب می رسانند . روز گذشته دولت با سهمیه بندی بنزین نرخ بنزین سهمیه ای را ۱۵۰۰ و بنزین آزاد را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد. همزمان دولت اعلام کرد برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، علاوه بر یارانه نقدی، مبلغ ۵۵ تا ۲۰۰ هزار تومان به خانواده های ۱ تا ۵ نفره پرداخت خواهد کرد.

رسانه های معاند نیز در این میان تلاش کردند با استفاده از ویدئوها و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی اعتراض ها در برخی شهرها را گسترده و فراگیرنشان دهند.

امروز صبح نیز در برخی شهرها عده ای تلاش کردند با استفاده از شرایط جوی و بارش ها، ترافیک تصنعی به وجود آورند که برای ساعاتی مردم و دانش آموزان را دچار زحمت و دیر رسیدن به محل کار و درس کردند.

اما امروز صبح در تهران ماجرا متفاوت بود. علیرغم اعلام قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در تهران ، متاسفانه به دلیل غافلگیری و عملکرد کند مسئولان شهری، اکثر بزرگراههای اصلی تهران دچار ازدحام و ترافیک شدید بود و خودروها برای ساعت ها در ترافیک ماندند.

مردم در مصاحبه با خبرنگاران تاکید می کردند اگر معابر و بزرگراه ها شن پاشی و نمک پاشی می شد، امروز تهران شاهد چنین ترافیکی نبود. ترافیک امروز تهران موجب شد بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان با چندین ساعت تاخیر به محل درس و کار خود برسند و برخی از مردم هم در سرما ، پیاده عازم محل کار خود شدند.

ارسال نظر: