دولت باید علت افزایش قیمت بنزین را برای مردم شرح دهد

کدخبر: 2340038

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: دولت باید از دو ماه قبل مردم را در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌داد و موضوع را برای مردم تبیین و تشریح می‌کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین،‌گفت: نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن دارای ایرادات و اشکالاتی است و دولت در این زمینه حتی مجلس را هم در جریان کار نگذاشت.

وی افزود: بهتر بود دولت از نظرات و پیشنهادات نمایندگان که ارتباط مستقیم با مردم دارند و شرایط جامعه را به خوبی لمس و درک می‌کنند استفاده می‌کرد اما دولت بدون در میان گذاشتن موضوع با نمایندگان و مردم افزایش قیمت بنزین را کلید زد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در مجلس طرح‌های مختلفی برای سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد که یکی از آنها این بود که سهمیه به تعداد افراد و به اعضای هر خانواده تخصیص یابد و خانواده‌های پرجمعیت‌تر از سهمیه بنزین بیشتر و کم جمعیت‌تر از سهمیه بنزین کمتری برخوردار شوند اما دولت از این طرح‌ها و پیشنهادات استفاده نکرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: دولت باید از دو ماه قبل مردم را در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌داد و ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین و تشریح می‌کرد تا مردم آمادگی لازم را برای پذیرش این موضوع داشته باشند نه اینکه یکباره مردم از خواب بیدار شوند و ببینند که بنزین سهمیه‌بندی و نیز گران شده است.

وی افزود: ما فردا در مجلس از آقای لاریجانی خواهیم خواست تا وزرای مربوطه را به مجلس دعوت کنند تا توضیحات لازم را درباره این افزایش قیمت ارائه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: مردم مطمئن باشند که ما در مجلس در بحث افزایش قیمت بنزین حقوق آنها را پیگیری خواهیم کرد و مدافع حقوق آنها خواهیم بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: