روایت خبرنگار ورزشی عراق از نقش تهییج کننده تظاهر کنندگان علیه ایران

ماجرای تماس بازیکنان تیم ملی عراق با مخالفین دولت در میدان تحریر بغداد +عکس

کدخبر: 2340003

بخشی از مخالفین دولت عبدالمهدی که طی هفته‌های اخیر رویکرد تندی علیه ایران اتخاذ کرده‌اند، ابتدا از طریق یکی از مربیان مشهور عراقی در پی دستیابی به شماره تلفن همراه ملی‌پوشان بوده‌اند. علی نوری نام این مربی را ذکر نکرد؛ اما در ادامه نوشت: «بعد از آن مربی، با من تماس گرفتند. من لحظه‌ای در این کار تردید نکرده و فورا شماره بازیکنان تیم ملی را در اختیار آن‌ها گذاشتم.»

نسیم آنلاین : یک خبرنگار ورزشی عراق، از ماجرای تماس تلفنی میان تظاهر کنندگان مخالف ایران و دولت قانونی بغداد با بازیکنان تیم ملی عراق خبر داد و مدعی شد این موضوع، نقش مهم و مؤثری در تهییج بازیکنان عراقی علیه ایران داشته است.

ساختمان رستوران ترکی در میدان تحریر بغداد، در این تصویر کاملا مشخص است.

معترضین عراقی، این ساختمان را «جبل احد» یا «کوه احد» می‌خوانند و آن را به نماد تداوم اعتراضات تبدیل کرده‌اند.

«علی نوری» در صفحه شخصی خود در توییتر، پیرامون نقش تظاهرات‌های اخیر در پیروزی تیم ملی عراق نوشت: «جبل احد، در پیروزی بر تیم ملی ایران نقش بزرگی ایفا کرد.» لازم به ذکر است که «جبل احد» یا «کوه احد» تعبیری است که تظاهر کنندگان عراقی برای ساختمان رستوران ترکی واقع در میدان تحریر بغداد استفاده می‌کنند. این ساختمان، به مهم‌ترین مرکز هماهنگی و پشتیبانی از تظاهرات در میدان تحریر تبدیل شده است که اخیرا طبقات فوقانی آن دچار حریق شدند.

سردبیر نشریه «فوتبال» (فوتبول) عراق که به فوتبال اختصاص دارد، با لحن حماسی در توییتی نوشت: «سرّ مهمی وجود دارد که کسی از آن آگاه نیست؛ همین سر انگیزه، روحیه، اراده و عزم ملی‌پوشان ما را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش داد و نقش اساسی و مهمی را ایفا کرد تا بازیکنان ما این بازی قهرمانانه را در برابر ایران به نمایش بگذارند!»

پلاکاردهای علیه ایران بر فراز ساختمان رستوران ترکی آویزان شده تا جو عمومی معترضین را بیش از پیش علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت تحریک کنند.

اما این راز که خبرنگار ورزشی‌نویس عراقی با این ادبیات حماسی از آن صحبت می‌کند چیست؟ «تعداد قابل توجهی از تظاهر کنندگان طی روزهای اخیر با من تماس می‌گرفتند تا شماره تلفن همراه ملی‌پوشان را به آن‌ها بدهم. آن‌ها می‌خواستند از طریق تماس مستقیم با ملی‌پوشان، انگیزه بازیکنان را برای بازی در برابر ایران افزایش دهند.»

بر پایه این گزارش، بخشی از مخالفین دولت عبدالمهدی که طی هفته‌های اخیر رویکرد تندی علیه ایران اتخاذ کرده‌اند، ابتدا از طریق یکی از مربیان مشهور عراقی در پی دستیابی به شماره تلفن همراه ملی‌پوشان بوده‌اند. علی نوری نام این مربی را ذکر نکرد؛ اما در ادامه نوشت: «بعد از آن مربی، با من تماس گرفتند. من لحظه‌ای در این کار تردید نکرده و فورا شماره بازیکنان تیم ملی را در اختیار آن‌ها گذاشتم.»

در این پوسترها، معترضین عراقی و ملی‌پوشان عراقی در یک صف واحد در برابر ایران ترسیم می‌شوند!!

علی نوری نام بازیکنانی که با آن‌ها تماس گرفتند را ذکر کرده است: «علی عدنان»، «مهند علی»، «علا عبد الزهرا» و «علا عباس». او در ادامه نوشته است: «تظاهر کنندگان با این بازیکنان تماس گرفتند و تصاویر اختصاصی برای آن‌ها ارسال کردند. با این کار، در واقع حس مسئولیت ملی را به ملی‌پوشان گوشزد کرده و خواستار پیروزی تاریخی در برابر ایران شدند. در مقابل ملی‌پوشان نیز متعهد شدند تا عزم خود را جزم کرده تا یک جشن ملی را رقم زده و امید تظاهر کنندگان را محقق سازند.»

صفاء هادی بازیکن تیم ملی عراق یکی از بازیکنانی بود که در برابر دوربین، ماسک‌های تنفسی را بر صورت خود پوشانید تا به صورت نمادین با معترضین عراقی همدلی کند

به عقیده سردبیر رسانه فوتبالی عراق، این تماس‌ها نقش پررنگی در پیروزی تیم ملی عراق ایفا کرده است. او در ادامه یادآوری کرد که دو بازیکن تیم ملی عراق (علی عدنان و صفا هادی) ماسک‌های تنفسی را در برابر دوربین‌ها به صورت خود زدند تا به صورت نمادین همدردی و همدلی خود را با تظاهر کنندگان و معترضین نشان دهند.

هواداران تیم ملی عراق نیز در استادیوم با ارسال تصاویر و دست‌نوشته‌ها، به فضای سیاستزده و شانتاژ روانی علیه ایران دامن زدند

حال این پرسش مطرح است که نه‌تنها مسئولین فدراسیون، بلکه رسانه‌های ورزشی و صدا و سیما برای افزایش روحیه بازیکنان تیم ملی چه تمهیداتی را به کار بستند؟

ارسال نظر: