هند از اوپک خواست از کاهش بیشتر تولید نفت خودداری کنند

کدخبر: 2339938

هند از کشور‌های عضو اوپک خواست تا به منظور حفظ منافع مصرف‌کنندگان، از کاهش بیشتر تولید نفت خودداری کنند.

هند از کشور‌های عضو اوپک، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، خواست از کاهش بیشتر تولید نفت خودداری کنند، زیرا این اقدام می‌تواند منافع مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر نفت و گاز هند در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اوپک باید نگاهی نیز به منافع مشتریان داشته باشد. به این نتیجه رسیدیم که نفت نقش مهمی در بخش فناوری و نیز سوخت‌های جایگزین دارد و نقش مهمی در (پاسخگویی) به نیاز انرژی جهانی خواهد داشت با این حال قیمت‌ها باید منطقی باشد. برای تحقق این انتظار، به دنبال کاهش بیشتری (در تولید نفت) نباشید. قیمت‌ها را بسیار منطقی کنید.

بنا به گفته این مقام هند، دهلی نو از سازمان اوپک می‌خواهد تا قیمت معقول نفت را به نحوی تضمین کند که هم برای مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان مفید باشد.

هند پیشتر نیز از اوپک خواسته بود که از کاهش بیشتر تولیدات نفتی خودداری کند، زیرا ۸۰ درصد از واردات نفتی هند از کشور‌های عضو اوپک صورت می‌گیرد، بنابراین هر گونه کاهش تولید نفت می‌تواند امنیت انرژی این کشور را به مخاطره بیندازد.

در ماه دسامبر کشور‌های عضو اوپک و دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت به منظور تثبیت قیمت نفت، در خصوص کاهش تولید نفت تا ۱.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به توافق رسیدند. اعضای این کارتل متعهد شدند که تولید نفت تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. همچنین کشور‌های غیراوپک با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه در روز موافقت کردند. در ماه ژوئیه این توافقنامه با همان شرایط قبل تا آوریل سال ۲۰۲۰ تمدید شد.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: