بازار کار فقط برای ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان کشور

کدخبر: 2339844

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: بازار اشتغال امروز کشور ظرفیت پذیرش بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان را ندارد.

علی اوسط هاشمی ظهر امروز در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: فرایند تدوین استانداردسازی 5 هزار و 400 رشته فنی و حرفه‌ای در کشور انجام گرفته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه فرایند گزینش دانش‌آموزان برای ورود به 30 هزار رشته دانشگاهی که تعداد آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد جز کسالت و ضعف دستاوردی ندارد، افزود: بازار اشتغال امروز کشور ظرفیت پذیرش بیش از 25 درصد فارغ‌التحصیلان را ندارد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور صرفا مختص علم و مدرک نیست و هدایت تحصیلی و استعدادیابی در نظام آموزشی مسیری خطا را طی کرده است، ادامه داد: جامعه باید به سمت مهارت‌آموزی سوق پیدا کند اما این روزها شاهد آنیم که مهارت‌زدایی می‌شود.

اوسط‌ هاشمی با بیان اینکه مهارت‌زایی ضامن اقتصاد و اشتغال است، عنوان کرد: برای افرادی که از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند بعد از پایان دوره مدرک صادر می‌شود که حتی قابل ترجمه و ارائه بین‌المللی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است لذا باید برای این قبیل آموزش‌ها الگویی بومی احصا و تعریف شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: