ماجراجویی جدید با آمدن نفتالی بنت به وزارت جنگ/ حمله اسرائیل به دو رهبر جهاد اسلامی؛ یکی در دمشق و دیگری در شجاعیه غزه

کدخبر: 2339810

نتانیاهو بار دیگر برای به دست گرفتن قدرت به دنبال امنیتی کردن فضا یا جنگ‌های موقت و محدود در جنوب و شمال مرزهای سرزمین‌های اشغالی به منظور جلب رأی تندروها برای انتخابات سوم است.

نسیم آنلاین ؛ محمد محسن فایضی: دیشب رژیم صهیونیستی ماجراجویی عجیبی را درست چند روز بعد از انتصاب نفتالی بنت از راست گرایان تندرو به وزارت جنگ آغاز کرد. یکی در دمشق و دیگری در منطقه شجاعیه غزه.

ماجراجویی جدید با آمدن نفتالی بنت به وزارت جنگ

نتانیاهو نفتالی بنت وزیر سابق آموزش و پرورش این رژیم و رئیس کنونی حزب راست جدید را به عنوان وزیر جنگ در کابینه انتقالی منصوب کرده است. اقدام نتانیاهو در انتصاب نفتالی بنت به عنوان وزیر جنگ این گمانه‌زنی را افزایش می‌دهد که وی بار دیگر برای به دست گرفتن قدرت به دنبال امنیتی کردن فضا یا جنگ‌های موقت و محدود در جنوب و شمال مرزهای سرزمین‌های اشغالی به منظور جلب رأی تندروها برای انتخابات سوم است.

گویا آمدن نفتالی بنت شروع یک ماجراجویی جدید از سوی نتانیاهوست. حمله مستقیم قرار دادن رهبران مقاومت حماس و جهاد به صورت علنی حداقل در ۴ سال گذشته و بعد از جنگ ۵۱ روزه متوقف شده بود. موضع گیری زودهنگام نتانیاهو نشان می دهد وی سناریو جدیدی را دنبال میکند.

بنیامین نتانیاهو در سخنانی مدعی شد: ترور ابو العطا به توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک انجام شد.

حمله به منزلی در نزدیکی سفارت بیروت در دمشق

امروز صبح جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، منزل «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش در دمشق هدف گرفته شده و یکی از فرزندان وی به شهادت رسیده است. صبح امروز خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش کرد، در پی حمله به ساختمانی در منطقه «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان در این شهر دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. گویا اسرائیل وضعیت عدم ثبات سیاسی بیروت در هفته های گذشته را بهترین فرصت برای ماجراجویی های جدید خود دانسته است.

پس از این خبر برخی رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد، منزل هدف گرفته شده، منزل اکرم العجوری بوده است اما این خبر را تأیید نکرده بودند.

شهادت رهبر بلندپایه جهاد در شجاعیه

این در حالی است که دیشب جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده بود یکی از فرماندهان این جنبش به‌نام ابوالعطا بامداد امروز در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده است.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک الشجاعیه در شرق غزه، «بهاء ابوالعطا» فرمانده «گردان‌های القدس»- شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی- و همسرش به شهادت رسیدند.

فوزی برهوم سخنگوی حماس هم در واکنش به این اتفاق تاکید کرد که شهادت ابو العطا و همسرش را به امت اسلامی و عربی تسلیت می‌گوییم. وی تاکید کرد که این جنایت را دشمن صهیونیستی آغاز کرد و باید متحمل پیامدهای خطرناک آن هم باشد. فوزی برهوم خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی سعی دارد با هدف قرار دادن یک گروه فلسطینی، معادلات تازه‌ای را بر ما اعمال کند. وی گفت که دشمن صهیونیستی می‌خواهد با این جنایت از بحران داخلی خود رهایی یابد، اما مقاومت در کمین نشسته و پاسخ این جنایت را خواهد داد.

واکنش زود هنگام مقاومت؛ شلیک به جنوب تل‌آویو

البته واکنش جهاد اسلامی هم زودتر از تصور صهیونیست ها از راه رسید. صبحگاه امروز مقاومت فلسطین از ساعاتی پیش در پاسخ به جنایت ارتش صهیونیستی در به شهادت رساندن یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس و همسرش در شهر غزه، اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی قرار داده است. گروهان‌های قدس اعلام کرد که شهر تل آویو را با چندین موشک مورد حمله قرار داده است.

در پی حملات موشکی مقاومت، آژیر خطر در سرتاسر اراضی اشغالی از جمله تل آویو و مناطق مجاور آن به صدا درآمده و رژیم صهیونیستی اعلام حالت آماده باش کامل کرده است. مدارس شهر تل آویو و شهرهای اطراف آن هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

براساس آخرین اخبار آژیر خطر مجددا صبح امروز برای چندمین بار متوالی در تل آویو به صدا درآمده است و مقاومت تاکنون چندین موشک به قلب تل آویو شلیک کرده است.

رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی مقاومت تا اطلاع ثانوی حرکت مترو و قطارها در شهر تل آویو را متوقف کرد. در شهر هرتزلیا هم پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها باز شده است. رسانه‌های صهیونیستی از اصابت موشک به ساحل ریشون لتسیون در جنوب تل آویو خبر دادند.

حجم ویدیو: 1.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:12 دانلود ویدیو
ارسال نظر: