به همه حملات سایبری امریکایی ها پاسخ دادیم

کدخبر: 2339778

سردار جلالی در حاشیه نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل از امن بوده چند لایه ای سپر دفاعی کشور در برابر حملات سایبری خبر داد.

در سال 98 در حوزه سایبری به تعبیری فاصله خاکریزهای ما کمتر و درگیری های ما بیشتر شد. علاوه برآن، در برخی جاها امریکایی ها هم به صورت رسمی اعلام کردند که در برخی حوزه های ما حملاتی را به اجرا درآورده اند. ماهم به نوبه خود هم در سطوح دستگاه های اجرایی و هم در سطوح ملی و هم در حوزه های شرکتی اقدامات دفاعی گسترده ای انجام داده ایم. در واقع سه لایه دفاع را در این سازمان ها سعی کردیم ترمیم کرده و ارتقا دهیم.

وی دادامه داد: برای کنترل این سطح از آمادگی ها در سال 98 تعدادی رزمایش برگزار کرده ایم. در رزمایش های سطح اول اشکالات زیادی را کشف کردیم و سپس به این اشکالات را به دستگاه های مربوط ابلاغ کرده و این دوستان آن ها را برطرف کردند. همچنین خود ما هم برای برطرف ساختن این مشکلات تیم هایی را برای دستگاه ها اعزام کردیم. در سطح دوم بسیاری از این آسیب پذیری ها برطرف شدند.

اگر بخواهیم وضعیت سایبری و پدافند سایبری کشور ار نسبت به سال گذشته یک ارزیابی کلان کنیم و اگر حملات امریکایی ها به برق ونزوئلا را با حملات سایبری این کشور علیه زیرساخت های خود مقایسه کنیم باید بگوییم حوزه های ما کاملا امن بوده و توانسته ایم به همه حملات پاسخ دهیم.

دفاع سایبری بسته ای است از آفند و پدافند که هردو را شکل می دهد. ما به عنوان سازمان پدافند غیرعامل مسئول پدافند آن هستیم. ولی حو.زه آفند پاسخ به تهدید و حملات نیز می تواند جز مواضع سازمان پدافند محسوب شود و ما نیز در دستگاه های ذی‌ربط خود در حال آماده سازی های لازم در این زمینه هستیم.

«سایبربان»

ارسال نظر: