پروازهای ایران به عراق بدون وقفه در حال انجام است

کدخبر: 2339626

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای ایران به کشور عراق و شهرهای نجف و بغداد کماکان برقرار است و بسته به میزان تقاضای سفر، پرواز انجام می‌شود.

رضا جعفر زاده با تأکید بر اینکه پروازها از ایران به عراق کماکان ادامه دارد، اظهار‌ داشت:‌ شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر پروازهای عتبات عالیات را از ایران انجام می‌دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ‌البته میزان این پروازها به تقاضای سفر از سوی مسافران بستگی دارد و این تقاضا تا اندازه‌ای هم کاهش داشته است.

وی اضافه کرد:از نظر سازمان هواپیمایی کشوری مشکلی برای پرواز‌ها در فرودگاه‌های نجف و بغداد وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بروز ناآرامی‌هایی در کشور عراق، اضافه کرد: با این وجود، هیچ موردی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره توقف پروازها به شرکت‌های هواپیمایی نداشته‌ایم و در حال حاضر این پرواز‌ها با توجه به تقاضای سفر انجام می‌شود.

پیش از این نیز دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، گفته بود: در حال حاضر پرواز‌ها به عتبات عالیات در حال انجام است اما از این منظر که به توصیه وزارت امور خارجه مسافران کمتر به کشور عراق سفر می‌کنند به دلیل کاهش تقاضا، برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به کشور عراق قطع شده و یا در آستانه کاهش است.

به گفته مقصود اسعدی سامانی شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ای برای قطع پروازها به عتبات عالیات ندارند و تا زمانی که مسافر و تقاضا وجود داشته باشد پرواز‌ به فرودگاه‌های نجف و بغداد انجام شود چون هیچ مشکل امنیتی در فرودگاه‌های نجف و بغداد وجود ندارد.

به دلیل بروز ناآرامی‌هایی در کشور عراق‌ و شهرهای بغداد، کربلا و نجف، ‌وزارت امور خارجه و همچنین سازمان حج و زیارت، در بیانیه‌ای بر توقف موقت سفر هموطنان به عراق تأکید کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: