ترامپ یک عملیات ویژه و گسترده آمریکایی برای میادین نفتی سوریه دارد

کدخبر: 2339572

طبق طرح جدید نفتی ترامپ، نیروهای آمریکایی از بخش‌های گسترده‌ای از سرزمین های سوریه که قبلاً تحت کنترل جنگجویان کرد بودند، حفاظت می کنند.

ترامپ یک عملیات ویژه و گسترده آمریکایی را برای حفظ میادین نفتی سوریه تایید کرده است. طبق طرح جدید، نیروهای آمریکایی از بخش‌های گسترده‌ای از سرزمین های سوریه که قبلاً تحت کنترل جنگجویان کرد بودند، حفاظت می کنند. این زمین ها 90 مایل را از دیرالزور تا الحسکه در بر می گیرند. مقامات پنتاگون گفتند که درآمد این میادین نفتی به نیرو های شریک آمریکا در منطقه می‌رسد نه خود آمریکا. گروه داعش در روز پنجشنبه یک کاروان انتقال سوخت را در استان الرقه مورد هدف قرار داد. این کاروان از قلمروی تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه عبور می کرد، جایی که مسئله را پیچیده می‌کند. نیروهای دموکرات سوریه بیشتر کرد هستند یعنی همان هایی که پنتاگون می گوید قرار است درآمدهای نفتی این میادین را داشته باشند. نکته دیگر این است که داعش در سوریه از بین نرفته است.

دور دوم بهار عربی اکنون به کشور نفت خیز کویت ضربه زده است. تعداد محدود ولی تهدید کننده ای از معترضان به خاطر فساد و ارائه ضعیف خدمات دولتی به راه افتاده اند. کویت تنها عضو شورای شش نفره همکاری خلیج فارس است که شاهد این اعتراضات ضد دولتی بوده است.

ائتلاف بین المللی امنیت دریایی در خلیج فارس به رهبری آمریکا یک مرکز فرماندهی در بحرین در پاسخ به حمله به نفتکش ها باز کرده است.

اوپک پیش بینی تقاضای نفت خود را پایین آورده است. تقاضای نفت اوپک تا 2024 احتمالاً به 32.58 میلیون بشکه در روز نمی رسد. این موضوع کوچکی نیست چون اوپک سال گذشته تخمین زد که تقاضای نفت آن تا آن زمان به 35 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تولید آمریکا هنوز هم رو به افزایش است. اوپک قبول کرد که احتمالا سهم بازار خود را در سال های آتی به آمریکا، برزیل، نروژ و قزاقستان واگذار خواهد کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: