چرا یک ایرانیِ واقعی، باید ضد آمریکا باشد ؟!!

کدخبر: 2338444

این روزها تلاش‌هایی جهت کمرنگ کردن یا حذف شعار راهبردی «مرگ بر آمریکا» به بهانه فراهم کردن زمینه روابط ایران و آمریکا بر سر موضوعات مختلف صورت می¬گیرد.که با تحلیل های متفاوتی از سوی محافل و شخصیت های سیاسی و افکار عمومی روبرو شده است. در میان افراد طیف خاصی هستند که طرفدار سازش با آمریکا هستند. طرفداران سازش با آمریکا ابتدا می¬گفتند و می¬گویند : اینهمه «مرگ بر آمریکا» نگویید زشت است.

نسیم آنلاین؛ حبیب‌الله جلیلی*: این روزها تلاش‌هایی جهت کمرنگ کردن یا حذف شعار راهبردی "مرگ بر آمریکا" به بهانه فراهم کردن زمینه روابط ایران و آمریکا بر سر موضوعات مختلف صورت می­گیرد.که با تحلیل های متفاوتی از سوی محافل و شخصیت های سیاسی و افکار عمومی روبرو شده است. در میان افراد طیف خاصی هستند که طرفدار سازش با آمریکا هستند. طرفداران سازش با آمریکا ابتدا می­گفتند و می­گویند : اینهمه "مرگ بر آمریکا " نگویید زشت است. آمریکا هم یک کشور است مثل سایر کشورها "مرگ بر" گفتن یک نوع بی تربیتی است. چرا آرزوی مرگ برای دیگران می کنید. در دنیای متمدن امروزی همه برای هم آرزوی سلامتی می کنند ولی ما آرزوی مرگ می کنیم. چرا ؟ اینها در شان مردم با فرهنگ ایران نیست . چرا ما را با همه ملتها دشمن می­کنید؟

برخی از مردم عادی را نمی­گویم؛ که از روی حسن نیت اظهار نظر می کنند ولی صادر کنندگان اصلی این حرف، آن را چنان مزورانه و با آب وتاب و ژست متمدنانه می­گفتند که اغلب شنوندگان حق را به آنها می دادند. خوب یک آدم بی طرف وقتی این حرف را می­شنود می­گوید : راست می­گویند لزومی به گفتن "مرگ بر" نیست. دوست دارید رابطه برقرار کنید یا نکنید. این حرف­های ناشایست و شعارهای تند وجهه ی ایران و مسلمان و شیعه را خراب می­کند. آنها درباره ما چه فکر می­کنند که این شعار ها می­شنوند؟ لابد فکر می­کنند ما مردمی ستیزه جو و جنگ طلب هستیم .

جهت درک این مطلب لازم است بدانیم که از جمله ضروریت‌های یک ملت انقلابی، دشمن‌شناسی و بصیرت است. دشمن‌شناسی به معنای شناخت ویژگی‌ها، روش‌ها، عناصر قدرت و نقاط ضعف دشمن، موجب می‌گردد تا ما در مقابله با دشمن نه تنها منفعل نشویم بلکه بر دشمنان غالب شویم .

از همین رو شناخت دشمنان انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است؛ که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. اهمیت دشمن‌شناسی در انقلاب، زمانی روشن‌تر می‌گردد که بدانیم عده‌ای خواسته یا ناخواسته به تعبیر مقام معظم رهبری به دنبال بزک کردن چهره پلید و زشت دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آنان آمریکا هستند. این در حالی است که آمریکا در عمل اثبات نموده است که دشمن درجه یک ملت و انقلاب اسلامی است .

برای شناخت بهتر آمریکا ضروری است به تعبیر رهبر کبیر انقلاب رجوع کنیم که فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است». این تعبیر حضرت امام(ره) دارای ظرافت‌های جالبی است که می‌بایست بدان‌ها پرداخته شود .

امروزه برای همه مردم جهان به ویژه مردم ایران اعمال خصمانه آمریکا به وضوح مشخص شده است و همه می‌دانند که سیاست های ضد انسانی آمریکا صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند .

ـ در موضوع صلح و امینت جهانی، آمریکا رتبه نخست در برهم زدن صلح جهان را دارد. چرا که آمریکا بیشترین نقش را در هدایت مستقیم و غیر مستقیم جنگ ها در جهان در دهه های اخیر داشته است و میلیون ها انسان را به کام مرگ فرستاده است .

ـ در پرونده نقض حقوق بشر، باز هم آمریکا رتبه نخست در جهان از آن خود کرده است چرا که هرساله تعداد زیادی آمریکایی به دست پلیس آمریکا کشته می شوند و این رژیم بسیاری از کسانی که تهدیدی برای جهان خواری او هستند در سراسر دنیا با ترور و صحنه سازی از بین می برد. همچنین انسانهای بسیاری در آفریقا و آسیا به عنوان موش آزمایشگاهی طعمه آزمایشهای دارویی و میکروبی و شیمیایی این رژیم شده اند .

ـ حتی فعالان ضد سرمایه داری یا چپ واقعی هم، مخالف سیاست های خصمانه دولت آمریکا هستند چرا که آمریکا تجلی سرمایه داری وحشی مدرن و پست مدرن است که بیشترین درآمدش از تولید و فروش سلاحهای کشتار جمعی است .

ـ مسلمانان واقعی در سرتاسر جهان مخالفت خود را با سیاست های آمریکا اعلام می دارند چرا که در یک دهه گذشته آمریکا به چند کشور مسلمان حمله کرده و ضمن تجهیز و آموزش تروریست ها، با ایجاد جنگ و نا امنی در استراتژیک ترین منطقه انرژیک جهان، تامین انرژی، برایِ جهان سرمایه داری را تضمین کرده است .

ـ حتی دیگر ملت ها هم که پایبند به ارزش ها و اصول اخلاقی در خانواده هستند با سیاست های خصمانه آمریکا مخالفند چرا که هالیوود یکی از اصلی ترین ابزارهای فرهنگی سرمایه داری برای اضمحلال خانواده ها بوده است .

ـ اگر از یک فعال حقوق کودکان سوال کنید حتما او هم ضد آمریکایی است چرا که بزرگترین حامی رژیم کودک کش صهیونیستی آمریکاست. امروزه کودکان در یمن و سوریه و عراق در وضعیت بحرانی به سر می برند که ناشی از سیاست های جنگ طلبانه آمریکاست و حتی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ماهانه دهها کودک پاکستانی و افغانستانی را به کام مرگ می¬فرستند .

ـ اگر از یک مدافع واقعی علم در خدمت بشریت سوال کنید او هم حتما ضد آمریکایی ست چرا که سلاحهای پیشرفته و گوناگون آمریکا نماد و پیشرو استفاده ابزاری از علم در جهت نابودی بشر و محیط زیست است .

*-پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی

ارسال نظر: