پروازهای عتبات برخی شرکت‌های هواپیمایی فعلا متوقف است

کدخبر: 2338403

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به کاهش تقاضای سفر به عتبات عالیات به دلیل ناآرامی‌‌ها در این کشور، برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به فرودگاه‌های نجف و بغداد متوقف کرده‌اند اما این پروازها قطع نشده است.

مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: در حال حاضر پرواز‌ها به عتبات عالیات در حال انجام است اما از این منظر که به توصیه وزارت امور خارجه مسافران کمتر به کشور عراق سفر می‌کنند به دلیل کاهش تقاضا، برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به کشور عراق قطع شده و یا در آستانه کاهش است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای قطع پروازها به عتبات عالیات نداریم، گفت: تا زمانی که مسافر باشد پرواز‌ به فرودگاه‌های نجف و بغداد انجام شود چون هیچ مشکل امنیتی در فرودگاه‌های نجف و بغداد وجود ندارد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه محدودیتی در پروازهای اربعین از سوی شرکت‌ها وجود ندارد، گفت: با توجه به تقاضای بازار ممکن است پروازها کم یا زیاد شود اما فعلاً به دلیل کاهش تقاضا پروازها کاهش یافته است ضمن آنکه برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به عتبات عالیات قطع کرده‌اند اما برخی شرکت‌ها نیز کماکان این پروازها را انجام می‌دهند.

به دلیل بروز ناآرامی‌هایی در کشور عراق‌ و شهرهای بغداد، کربلا و نجف، ‌وزارت امور خارجه و همچنین سازمان حج و زیارت، در بیانیه‌ای بر توقف موقت سفر هموطنان به عراق تأکید کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: