دفاع ظریف از اظهاراتش درمورد پولشویی و FATF

کدخبر: 2338332

وزیر امور خارجه گفت: بیشترین تلاش برای مقابله با حرکت غربی‌ها جهت مقابله با پولشویی را جمهوری اسلامی و وزارت خارجه انجام داده است بعد از آخرین اقدام گروه ویژه مالی (FATF) علیه ایران بنده تندترین دفاع را از موضع جمهوری اسلامی کردم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست علنی نوبت عصر امروز پارلمان در پاسخ به سوال محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر پاسخ مبنی بر علت اظهارات وزیر خارجه در باب پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در برابر وقت کشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس اظهار داشت: روز گذشته شورای امنیت ملی تصمیم گرفت که جلسه خود را امروز ساعت ۱۵ برگزار کند، از هیئت رئیسه مجلس درخواست کردم که طرح سوال از بنده را عقب انداخته تا سر فرصت جواب دهم که با آن مخالفت شد.

وی افزود: امروز برای هشتمین بار در طول سه ماه گذشته برای پاسخ به سوال در صحن مجلس حاضر شده و به جلسه شورای امنیت نرفتم.

وزیر امور خارجه بر همین اساس اضافه کرد: بیشترین تلاش برای مقابله با حرکت غربی‌ها جهت مقابله با پولشویی را جمهوری اسلامی و وزارت خارجه انجام داده است بعد از آخرین اقدام گروه ویژه مالی (FATF) علیه ایران بنده تندترین دفاع را از موضع جمهوری اسلامی کردم.

وی ادامه داد: وظیفه من دفاع و حمایت از جمهوری اسلامی است و شاید مقداری عقل داشته باشم که در خارج از کشور صبحتی نکنم که به خاطر آن صحبت بخواهم دفاع کنم.

ظریف ادامه داد: بنده مسئول دفاع از جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستم و همگان نحوه دفاعم را در تلویزیون و یا کلیپ‌های پخش شده دیده‌اند، بنابراین معلوم است چه کسانی به خاطر منافع داخلی سوال می‌کند ولی مسائل مربوط به امنیت ملی مهمتر از آن است که با بحث‌های جناحی مورد توجه قرار گیرد.

ظریف اظهار داشت: بنده مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستم و سیاست ما در مقابل گروه ۱+۴ در هیئت نظارت هسته‌ای تصویب می‌شود و بنده موظف به اجرای آن هستم و جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه انفعال در برابر غرب و اروپایی‌ها ندارد.

ظریف تاکید کرد: اتهاماتی که به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند این است که به این کنوانسیون‌ها نمی‌پیوندد چراکه نمی خواهد با تروریسم و پولشویی مقابله کند ولی آنچه من عرض کردم این بود که گروه‌های فشاری هستند که آنها منافع مالی شخصی دارند.

وی افزود:حالا شما می‌توانید در تلویزیون ببینید که در دادگاه سلطان سکه درخصوص روش‌های پولشویی چه گفتند. وی گفت: دامن نظام جمهوری اسلامی از این حرف‌ها مبرا است، آنچه بنده عرض کردم در جهت حرف هایی است که در خارج از کشور در حمایت از جمهوری اسلامی زده می‌شوند و آن این است که منافعی که باعث می‌شود با این حرکت‌ها مخالفت باشد، منافع دارنده پول هستند و مواردی هست که هزار-هزار میلیارد تومان پولشویی توسط باندهای قاچاق سکه و ارز رد و بدل می‌شود و امروز در دادگاه های جرایم اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. وزیر امور خارجه تصریح کرد: کسانی که این حرف‌های بنده را که حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، تبدیل به حمایت از مخالفت با نظام می‌کنند، باید پاسخ دهند که چرا حرف‌هایی برخلاف امنیت ملی می‌زنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: