چه کسی مملکت را تعطیل کرده است؟

کدخبر: 2338225

باید از جناب رئیس‌جمهور که با حمایت‌های خود از رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی موجب بیکار شدن هزاران کارگر شد، پرسید امروز چه کسی در حال بازگرداندن رونق به کارخانجات است؟

میثم صابری کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به بررسی اظهارات اخیر رئیس جمهور پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

پس از انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، نفسی تازه در مبارزه با مفاسد اقتصادی در رگ‌های دستگاه قضا دمیده شد.

برگزاری دادگاه مفسدین اقتصادی، بازپس‌گیری هزاران هکتار از اراضی، بازگرداندن هزاران میلیارد تومان وجه نقد به خزانه دولت که از مفسدان بازپس گرفته شده است و ... تنها بخشی از تلاش دستگاه قضا برای از بین بردن امنیت مفسدان و غارتگران اموال عمومی است.

در این میان با این‌که مسئولان دولتی باید به قصورها و اهمال‌های خود در نظارت بر زیرمجموعه‌های خود که موجب تولید این پرونده‌ها شده است، پاسخ دهند اما شاهد آن هستیم که هر میزان که آمار رضایت و اعتماد عمومی جامعه از همه گروه‌ها و طیف‌های مختلف فکری از این اقدامات قوه قضائیه بالا می‌رود، در مقابل برخی مسئولان دولتی از این برخوردها نگران می‌شوند!

این حملات به قوه قضاییه که پس از اجرای حکم برادر آقای حسن روحانی بالا گرفته است، در حالی صورت گرفته که مرور نتیجه اقدامات دستگاه قضا خلاف ادعاهای این افراد را نشان می‌دهد.

با نگاهی به نتایج برخورد دستگاه قضا با سوءاستفاده‌کنندگان از ارز دولتی و افرادی که به نام «خصوصی‌سازی» به «خصوصی‌خواری» روی آورده بودند، نشان می‌دهد امروز جامعه کارگری امیدوار به چرخیدن چرخ‌های کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی گردیده است.

به عنوان نمونه، فردی به نام "قربانعلی فرخزاد" با استفاده از اهمال مقامات دولتی موفق به دریافت نزدیک به نیم میلیارد دلار ارز دولتی گردیده بود، در اوایل سال ۹۷ بدون برگزاری مزایده عمومی و به صورت مذاکره‌ای؛ توانست مالکیت شرکت ماشین‌سازی تبریز را از سازمان خصوصی‌سازی دریافت کند!

از ابتدای تصاحب این شرکت توسط قربانعلی فرخزاد با حداقل سواد خواندن و نوشتن، مشکلات فراوانی برای خط تولید ماشین‌سازی و بالتبع کارگران آن ایجاد شد!

هرچند مسئولان دولتی باید پاسخگوی این اقدام خلاف قانون خود می‌گردیدند، اما دستگاه قضا با ورود به پرونده این فرد و محکوم کردن وی به ۲۰ سال حبس به دلیل سوءاستفاده از ارز دولتی، مبادرت به بازپس‌گیری ماشین‌سازی تبریز نموده و مجددا مالکیت آن را به صاحب آن قبل از خصوصی سازی؛ یعنی صندوق بازنشستگی بازگرداند.

اکنون ثمره حذف ویژه خواران از مدیریت گروه ماشین سازی تبریز از سوی دستگاه قضا انعقاد بزرگترین قرارداد تاریخ برای شرکتی است که تا دیروز نفس‌هایش به شماره افتاده بود و 30 میلیون دلار صادرات به برکت مبارزه با فساد مدیریتی به همراه دارد.

بر اساس این قرارداد طی 6 سال شرکت ماشین سازی تبریز ماشین‌های ابزار CNC به طرف سوری تحویل می‌دهد.

اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور و دیگر مقامات دولتی که با حمایت‌های خود از رئیس سابق خصوصی اجازه دادند که وی چوب حراج بر سرمایه‌های ملی زده و موجب بیکار شدن و ایجاد مشکلات فراوان برای هزاران کارگر و متوقف شدن خط تولید کارخانجات در نقاط مختلف کشور شد، این سوال را پرسید که چه کسی یا کسانی موجب تعطیلی مملکت شدند و امروز چه کسی در حال بازگرداندن رونق به کارخانجات و چرخیدن چرخ تولید در کشور است؟!

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: