هکرهای چینی بدافزار سارق پیامک تولید کردند

کدخبر: 2338207

محققان امنیتی از طراحی نوعی بدافزار تازه توسط هکرهای چینی خبر داده اند که قادر به سرقت محتوای پیامک ها از طریق شبکه های اپراتورهای تلفن همراه است.

بررسی های موسسه امنیتی فایرآی نشان می دهد گروه یادشده که APT۴۱ نام دارند، از طریق همین بدافزار فعالیت های جاسوسی متعددی را در نقاط مختلف جهان انجام داده اند.

بدافزاری که بدین منظور طراحی شده MESSAGETAP نام دارد و بر روی برخی سرورهای تبادل پیامک در نقاط مختلف جهان شناسایی شده است. این سرورها توسط شرکت های مخابراتی و اپراتورها برای تبادل پیامک مورد استفاده قرار می گیرند.

هکرها با استفاده از MESSAGETAP نه تنها قادر به قرائت پیامک های مختلف هستند، بلکه از این طریق می توانند به اطلاعات شخصی گیرندگان و دریافت کنندگان پیامک ها نیز دسترسی پیدا کنند. به نظر می رسد هدف اصلی از طراحی این بدافزار جمع آوری برخی اطلاعات جغرافیایی و سیاسی در مورد برخی اشخاص و گروه های خاص باشد.

فایر آی از افشای هویت فرد یا افرادی که هدف حملات بدافزاری یادشده بوده اند، خودداری کرده است. اما اعلام کرده که چهار شرکت مخابراتی با استفاده از MESSAGETAP در سال جاری میلادی هک شده اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: