محمدمحسن فایضی:

چند خط به بهانه اشاره رهبری به راهپیمایی های بازگشت غزه

کدخبر: 2338183

«راهپیمایی بازگشت» که به دعوت حماس از روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ۹۷) که روز زمین نامیده می شود، آغاز شده و تقریبا در تمامی جمعه‌های یک سال و نیم گذشته در مرزهای نوارغزه و سرزمین‌های اشغالی تداوم داشته است. راه‌پیمایی بازگشت روشی جدید و ابتکاری نو از مقاومت فلسطین است که هزاران نفر با راهپیمایی به سوی مرزهای اشغالی، باری دیگر نگاه‌ها را به فلسطین جلب کردند. 

نسیم آنلاین ؛محمدمحسن فایضی: «راهپیمایی بازگشت» که به دعوت حماس از روز 30 مارس (10 فروردین 97) که روز زمین نامیده می شود، آغاز شده و تقریبا در تمامی جمعه‌های یک سال و نیم گذشته در مرزهای نوارغزه و سرزمین‌های اشغالی تداوم داشته است. راه‌پیمایی بازگشت روشی جدید و ابتکاری نو از مقاومت فلسطین است که هزاران نفر با راهپیمایی به سوی مرزهای اشغالی، باری دیگر نگاه‌ها را به فلسطین جلب کردند.

از نکات حائز اهمیت این راه پیمایی ها تداوم ان طی یک سال و نیم گذشته و پای کار بودن مردم غزه در همه این راهپیمایی هاست این راه پیمایی ها با ابتکاراتی چون امتیازگیری برای ورود کالا, فرستادن بادبادک های اتشین به سرزمین های اشغالی و نام گذاری های هدفمند بر روی هر جمعه همراه بوده است.

امید و همراه کردن جامعه جوانان غزه اصلی ترین نمود راهپیمایی های بازگشت غزه است.

رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود در جمع دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش فرمودند: امروز داریم می‌بینیم استکبار با هزینه‌های سنگینی که در منطقه‌ی غرب: آسیا ــ منطقه‌ی ما ــ انجام داده است، تا امروز ناکام بوده! این را خودشان دارند میگویند؛ میگویند ما هفت هزار میلیارد دلار اینجا خرج کردیم و هیچ چیز دستمان نیست؛ خودشان دارند اقرار میکنند؛ این نشان‌دهنده‌ی این است که میتوان به قدرت معنوی ایمانی اعتماد کرد، تکیه کرد و به آینده امیدوار بود و من به شما عرض کنم، این راه‌پیمایی‌های بازگشتی که این روزها در غزّه انجام میگیرد، یک روزی به بازگشت فلسطینی‌ها به طور واقعی به سرزمین‌شان منتهی خواهد و صاحبان سرزمین به [آن] زمین برخواهند گشت؛ ان‌شاء‌اللّه.

همراه کردن یک جامعه با ابتکارات اجتماعی ولو در یک مبارزه کاملا مسلحانه و نظامی یک الزامی است که باید به ان بیش از گذشته توجه شود. چه در غزه, چه در لبنان و سوریه و عراق و چه در ایران.

ارسال نظر: