آرامش حاکم بر اقتصاد کشور تا پایان سال ادامه دارد

کدخبر: 2338063

یک کارشناس پولی و بانکی با اشاره به کنترل نرخ ارز و تورم گفت: پیش بینی می شود ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد کشور تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

حیدر مستخدمین حسینی با بیان این که پیش بینی می شود ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد کشور تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد گفت: سال گذشته نرخ دلار به 19 هزار تومان رسید و متعاقب این تغییر اثرات افزایش نرخ دلار بر تمامی کالاها و خدمات تعدیل و در نتیجه مردم با افزایش سرسام آور قیمت ها مواجه شدند.

وی همچنین اظهارداشت: منطق صحیحی به لحاظ اقتصادی برای این افزایش قیمت ها نبود بلکه بیشتر زمینه های روانی بر آن حاکم بود.

کارشناس پولی و بانکی گفت: این عامل باعث شد اقتصاد کشور یک تورم صعودی را تجربه کند.

وی افزود: نرخ دلار به لحاظ اینکه هیجانی افزایش پیدا کرده بود آرام آرام به سطح 15 تا 16 هزار تومان رسید و در ضمن دولت در خصوص برنامه های اقتصادی احتیاط کامل را بعمل آورد.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: خوشبختانه در کنار این موارد قوه قضائیه نیز برخوردهای جدی با اخلال گران سیاست های پولی و ارزی در کشور بعمل آورد و همینطور آراء قاطعی در این زمینه صادر کرد.

وی گفت: جدا از این دولت تصمیم گرفت واردات را تحت کنترل و نظارت خود درآورد و در عین حال 14 میلیارد دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی که در بودجه 98 برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده بود از ابتدای سال جاری آرام آرام این نرخ را برای برخی از کالاها مثل کره، چای، کاغذ و بسیاری موارد دیگر حذف و به سمت ارز نیمایی سوق دهد.

این کارشناس پولی و بانکی افزود: تمامی عوامل مزبور دست به دست هم داد و باعث شد ثبات نسبی در اقتصاد کشور ایجاد و نرخ ارز به سمت کاهشی میل کند.

وی اظهارداشت: نرخ ارز هم اکنون در کشور 11 تا 12 هزار تومان است.

مستخدمین حسینی گفت: سیاست ها و اقدامات مناسبی که طی این مدت صورت گرفته منجر به ثبات و آرامش اقتصادی و به تبع نزولی شدن نرخ تورم در اقتصاد کشور شد.

وی افزود: پیش بینی می شود این ثبات و آرامش اقتصادی تا پایان سال جاری در کشور حاکم باشد.

این کارشناس پولی و بانکی اظهار داشت: ناگفته نماند بانک مرکزی نرخ تورم مهر ماه سال جاری را شش دهم درصد و مرکز آمار این نرخ را 1,7 درصد اعلام کرده یعنی آمار بانک مرکزی سه برابر کمتر از آمار مرکز آمار ایران است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: