افزایش میزان بازداشت کودکان مهاجر در مرز آمریکا در ۲۰۱۹

کدخبر: 2338056

آمریکا در سال میلادی ۲۰۱۹، بیش از ۷۶ هزار نفر کودک مهاجر بدون همراه را در مرز بازداشت کرده که این اقدام بی‌سابقه بوده است.

بر اساس ارقام اخیرا منتشر شده از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن در سال گذشته بیش از هر سال دیگری افراد زیر سن قانونی بدون همراه را بازداشت کرده است که در تلاش برای عبور از مرز در جنوب غربی این کشور و وارد شدن به خاک آمریکا بوده‌اند.

تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ در ماه سپتامبر، مقامات گمرک و حفاظت از مرز در آمریکا ۷۶ هزار و ۲۰ فرد زیر سن قانونی را در مرز جنوبی غربی این کشور بازداشت کردند که این رقم نشان دهنده افزایش ۵۲ درصدی در مقایسه با سال مالی قبلی است.

بیشتر این کودکان مهاجر اهل آمریکای مرکزی -گوآتمالا، هندوراس و السالوادور- هستند. بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن هم از این افراد اهل مکزیک بوده‌اند.

ارقام منتشر شده از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان دهنده افزایش کلی ۳۴۲ درصدی در تعداد خانواده‌هایی است که به مرز آمریکا نزدیک می‌شوند و این رقم ۴۷۳ هزار و ۶۸۲ تن در سال مالی گذشته بوده است. سال قبل از آن هم تعداد این افراد ۱۰۷ هزار و ۲۱۲ تن بود.

این ارقام جدید منتشر شده نشان دهنده چالشی است که دولت ترامپ در تلاش برای توقف مهاجرانی که در تلاش برای وارد شدن به آمریکا هستند، با آن مواجه است.

این در حالی است که میزان کلی بازداشت‌ها در سال مالی ۲۰۱۹ در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود رسید. میزان این بازداشت‌ها در ماه مه به اوج خود رسیده بود.

آمریکا شاهد افزایش کودکان مهاجر از سال ۲۰۱۴ طی دوران باراک اوباماست و در آن سال بیش از ۶۷ هزار تن در مرز جنوب غربی آمریکا بازداشت شدند.

دولت ترامپ در تلاش برای مقابله با این ارقام فزآینده روش جداسازی کودکان از خویشاوندانشان را اجرایی کرد. دیگر سیاست‌های اخیر هم سبب شده است تلاش کودکان برای پناهندگی در آمریکا دشوارتر شود.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: