شاگرد شیخ زکزاکی: ما با وجود تهدیدها وظیفه خود را انجام می‌دهیم

کدخبر: 2337834

عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه رژیم سعودی از نفوذ و گسترش تفکر شیعه احساس نگرانی می‌کند، گفت: عربستان برنامه‌هایی برای تخریب روحانیون شیعه دارد تا نظر مردم را نسبت به شیعیان خراب کند.

حسین عبدالله عضو جنبش اسلامی نیجریه و از شاگردان شیخ زکزاکی طی سخنانی در جمع دانشجویان بسیجی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: تا ۴۰ سال پیش در نیجریه مطلقا کسی از تشیع صحبت نمی‌کرد، اصلا بحث شیعه و سنی نداشتیم. بعد از رخداد انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان دگرگونی ایجاد شد، خیلی افراد شاخص از سراسر نقاط جهان به ایران دعوت شدند، شیخ زکزاکی هم یکی از آن‌ها بود.

وی ادامه داد: او با امام خمینی دیدار کرد و امام در این دیدار به شیخ زکزاکی یک قرآن هدیه داد. ایشان به شیخ گفته بود که به نیجریه برگرد و با این قرآن مردم را به اسلام دعوت کن. از آن موقع به بعد توسعه ایدئولوژی شیعه در نیجریه آغاز شد.

عبدالله تصریح کرد: از چهل سال پیش تا امروز جنبش اسلامی در نیجریه ۱۵ میلیون نفر را جذب کرده است، این جنبش مردم را فقط به اسلام دعوت می‌کند تا از آن پیروی کرده و تعالیم اسلام را اجرا کنند.

وی ادامه داد: ما برنامه‌های دینی زیادی انجام می‌دهیم، عاشورا داریم، راهپیمایی و پیاده‌روی داریم، در آخرین جمعه ماه رمضان بنابر همان چیزی که امام خمینی گفت با مردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم. پرسش اصلی این است که دقیقا چرا مردم مسلمان نیجریه بازداشت می‌شوند؟ چرا سرکوب و شکنجه می‌شوند؟

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: جواب من این است که آزار و اذیت دیدن ما به خاطر [ترس از] انقلاب شماست! حکومت عربستان هر کجا تفکر شیعه در حال نفوذ و گسترش باشد احساس نگرانی می‌کند چون تفکر شیعه را، در هر کجای جهان هم باشد، منتسب به ایران می‌داند؛ آن‌ها از نفوذ ایران واهمه دارند بنابراین تلاش می‌کنند تا به هر طریقی آن را نابود کنند. از طرفی فقط خود را اسلام واقعی می‌دانند و مانع از گسترش تشیع بین مردم می‌شوند

شاگرد شیخ زکزاکی تصریح کرد: آنها با ۴ روش تلاش کردند تا به دست دولت نیجریه ما را از بین ببرند، اول بایکوت اقتصادی، دوم فشار سیاسی، سوم تخریب از طریق رسانه‌ها و مورد آخر فشار مذهبی. عربستان و دولت نیجریه پیش‌فرض غلطی داشتند، تصور می‌کردند ما از ایران پول می‌گیریم و با روش بایکوت اقتصادی می‌توانند به ما ضربه بزنند در صورتی که هزینه جنبش توسط اعضا تامین می‌شود و وابسته به جایی نیست. من از مخارج زندگی‌ام کم می‌کنم تا پول‌ها را جمع کنیم و برنامه بگیریم

وی اضافه کرد: عربستان از مساجد اهل تسنن حمایت می‌کند و بین روحانیون‌شان پول توزیع می‌کند. همچنین تریبون رسانه‌هایش را در اختیار این روحانیون می‌گذارد تا بهتر بتوانند دین خود را تبلیغ کنند. از آن سو برنامه‌هایی برای تخریب روحانیون شیعه دارد تا نظر مردم را نسبت به شیعیان خراب کند. در مجموع وقتی دیدند هیچ‌کدام از این فشارها مانع گسترش تشیع در نیجریه نشد، رو به اعمال زور و اقدام نظامی آوردند.

عبدالله تاکید کرد: مردم ما با وجود آنکه کشتار می‌شدند و مورد شکنجه و آزار قرار می‌گرفتند اما قدمی عقب نگذاشتند، اتفاقا این کار آن‌ها باعث شد مردم کنجکاو تر شوند و درباره ما بیشتر سوال بپرسند که چرا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیریم و جوانان ما را می‌کشند؟ همین موجب پخش شدن مضاعف جنبش اسلامی شد. آن‌ها وقتی در تمام این مراحل شکست خوردند به اجرا کردن آخرین نقشه خود روی آوردند.

وی گفت: نیروهای حکومت تلاش می‌کنند تا شیخ زکزاکی را مورد آزار و اذیت قرار دهند، آن‌ها ۶ تا از پسران شیخ را به شهادت رساندند و او را به اسارت گرفتند. آن‌ها حتی به همسایه‌ها نیز فشار می‌آورند و جوانان‌شان را می‌کشند. جرم ما چه بوده است که از سال ۲۰۱۵ تا الان ۱۰۰۰ نفر از پیروان خود را تقدیم کرده‌ایم؟ چرا باید اکثر آن‌ها را بدون نام و نشان در حالی که در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند پیدا کنیم؟

شاگرد شیخ زکزاکی اظهار داشت: ما در هر صورت، با وجود تهدیدها وظیفه خود را انجام می‌دهیم. مهم‌ترین خواسته‌هایی که داریم سه چیز است، اول آزادی شیخ زکزاکی، دوم به رسمیت شناخته شدن شیعیان توسط حاکمیت و مورد آخر شناسایی برادرانی که نبش قبر شده‌اند و خاکسپاری آن‌ها با احترام و طبق موازین اسلامی.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: