برمودای مصدومیت در تیم فوتبال استقلال

کدخبر: 2337814

مصدومیت‌های مداوم بازیکنان استقلال باعث شده تا دست استراماچونی در برخی بازی‌ها خالی بماند.

تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال موفق شد سایپا را در ورزشگاه شهدای شهرقدس با برتری چهار بر صفر شکست بدهد، اما پرگل ترین برد آبی ها از زمان آغاز سرمربگیری آندره آ استراماچونی با پارگی رباط صلیبی پای راست داریوش شجاعیان که یکی از کلیدی ترین نفرات این تیم محسوب می شود تلخ شد.

هافبک شیرازی و خوش تکنیک استقلال مانند دیدار ۲ فصل پیش این تیم با استقلال درست در دقیقه ۳۶:۰۸ ثانیه از ناحیه رباط صلیببی دچار پارگی شد و این بار باید پای دیگرش را به تیغ جراحان بسپارد و دست کم ۶ ،۷ ماه از میدان دور باشد.

استقلال از شروع لیگ نوزدهم با معضل بزرگی به نام مصدومیت بازیکنان کلیدی در حساس ترین زمان ها دست و پنجه نرم می کند و روز به روز هم نفرات حاضر در این فهرست بیشتر می شوند.

بازیکنانی که با توجه به میزان آسیب دیدگی های شان از یک بازی تا ۷ ،۸ ماه را از دست می دهند.

مرتضی آقاخان که از زمان عقد قرارداد با استقلال در نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم یک بازی هم برای این تیم انجام نداده است، به نظر می رسد با توجه به شدت آسیب دیدگی اش برای دومین فصل متوالی باید جای حضور در زمین، وقت خود را در کلینیک باشگاه بگذراند.

محسن کریمی هم که در سال های اخیر به مصدومیت های سنگین عادت کرده است، در بازی هفته پنجم استقلال مقابل ذوب آهن دچار پارگی رباط صلیبی شد، تا ادامه فصل را از دست بدهد.

فرشید باقری هم که برای بازی کردن در لیگ نوزدهم پیش از شروع فصل قید عمل جراحی مچ پای چپ خود را زد در همان اولین بازی که برای استقلال در این فصل به میدان رفت، (دیدار با فولاد) بار دیگر دچار آسیب دیدگی از همان ناحیه شد تا پس از حدود ۲ ماه در دیدار با فجرسپاسی شیراز شرایط کامل بازی را به دست آورد.

مهدی قائدی و محمد دانشگر هم بازیکنانی هستند که با آسیب دیدگی مشابهی مانند باقری، یکی دو بازی استقلال را از دست دادند.

شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی آبی ها دیگر بازیکنی است که در این فصل دچار مصدومیت طولانی مدت شده است. او در هفته سوم لیگ برتر فوتبال و در بازی با نفت مسجد سلیمان، از ناحیه عضله مایل شکمی با کشیدگی ۸ سانتی متری روبرو و بین دنده ۱۰ و ۱۱ این بازیکن هم شکستگی دیده شد.

اردوی اخیر تیم ملی فوتبال برای استقلالی ها خوش یمن نبود، چرا که سیاوش یزدانی با آسیب دیدگی از ناحیه پشت پا در تمرینات پیش از بازی با بحرین، دست کم ۲ هفته دیگر نمی تواند در ترکیب تیم آندره آ استراماچونی قرار بگیرد.

علی کریمی و سید حسین حسینی هم در طول این فصل با مصدومیت هایی مواجه شده اند.

این حجم از مصدومیت در تیم سرمربی ایتالیایی، حاصل عوامل مختلفی مانند: بدشانسی، فشردگی بازی ها و از همه مهم تر، نوع تمرینات بدنسازی است که زیرنظر مارکو کاسر انجام می شود و کادرفنی و پزشکی استقلال برای جلوگیری از تکرار آنها باید تدابیر ویژه ای را اتخاذ کنند.

برای پیگیری این موضوع با یکی از پزشکان تیم های لیگ برتری صحبت کردیم و در حالی که او تمایلی به فاش شدن نامش نداشت، بیان کرد: مصدومیت هایی که برای بازیکنان تیم های فوتبال لیگ برتری به وجود می آید، به عوامل متعددی بستگی دارد. اما یکی از دلایل را می توان به زمین تمرین تیم ها مربوط دانست. اگر زمین تمرین به صورت متعدد تغییر کند، صددرصد علت مهمی برای خودش خواهد بود. اگر تیم ها بدنسازی خوبی نداشته باشند، این هم عامل مهمی خواهد بود. اما خستگی از همه چیز مهم تر است. برخی مواقع دو هفته تیم های لیگ برتری بازی نمی کنند، اما بلافاصله تیم ها مجبور به بازی های متوالی و اصطلاحا ۴ روز به ۴ روز می شوند.

او ادامه داد: بازیکن نیاز به ریکاوری دارد. در خارج هم چنین برنامه ای وجود ندارد. خستگی مهمترین دلیل مصدومیت های شدید فوتبالی است. گویا داریوش شجاعیان از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده است و من این صحنه را به دقت نگاه کردم. این مصدومیت کاملا به دلیل بدشانسی رخ داد. اما بسیاری از دیگر مصدومیت ها به دلیل خستگی رخ می دهد و اگر ما به عنوان پزشک به این مسئله بخواهیم بپردازیم با جریمه و محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه می شویم.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: