رئیس جمهور جدید تونس: حقوق فلسطینیان با گذشت زمان از بین نمی‌رود

کدخبر: 2337773

قیس سعید بر حمایت کشورش از همه آرمان‌های عادلانه و در صدر آن‌ها آرمان فلسطین تاکید کرد و گفت بر خلاف تصور برخی حقوق فلسطینیان با گذشت زمان از بین نمی‌رود

قیس سعید رئیس جمهور جدید تونس در سخنانی پس از ادای سوگند قانونی بر حمایت کشورش از همه آرمان‌های عادلانه و در صدر آن‌ها آرمان فلسطین تأکید کرد و افزود: برخلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند حقوق فلسطینیان با گذشت زمان از بین نمی‌رود، زیرا فلسطین صرفا یک تکه زمین نیست بلکه نقش آن در سینه و قلب همه تونسی‌ها حک شده است و چیزی که در سینه حک شده باشد به زور یا به واسطه معامله‌ها و قرارداد‌ها از بین نخواهد

قیس سعید بر ضرورت فعالیت در چارچوب قانون تاکید کرد و گفت: هیچ جایی برای اقدام خارج از چارچوب قانون وجود ندارد.

رئیس جمهور جدید تونس در زمینه سیاست خارجی نیز با اشاره به اشغال فلسطین و ظلم و ستم صهیونیست‌ها به فلسطینیان گفت: زمان آن رسیده است که بشریت به این ظلم و ستم که بیش از یک قرن است ادامه دارد پایان دهد.

وی بازگشت به گذشته را منتفی دانست و تأکید کرد کسانی که امید بازگشت به گذشته را دارند به دنبال سراب هستند.

رئیس جمهور جدید تونس گفت: ملت ما از ظلم و ستم در همه عرصه‌ها خسته شده است و به دنبال عدالت است و پیام آن برای همگان این است که برای پشت سرگذاشتن همه موانع به کمک نیاز دارد.

وی تأکید کرد: تونس به اعتمادسازی جدید بین مردم و حاکمان نیاز دارد. بقای حکومت تونس به نهاد‌های آن بستگی دارد نه به افرادی که اداره آن را بر عهده دارند.

رئیس جمهور جدید تونس بر حمایت کشورش از همه آرمان‌های عادلانه و در صدر آن‌ها آرمان فلسطین تأکید کرد و افزود: بر خلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند حقوق فلسطینیان با گذشت زمان از بین نمی‌رود، زیرا فلسطین صرفا یک تکه زمین نیست بلکه نقش آن در سینه و قلب همه تونسی‌ها حک شده است و چیزی که در سینه حک شده باشد به زور یا به واسطه معامله‌ها و قرارداد‌ها از بین نخواهد رفت.

قیس سعید ادامه داد: این موضع گیری به هیچ وجه علیه یهودیان نیست. زمانی که تحت تعقیب بودند در تونس از آن‌ها حمایت کردیم و باز هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم. موضع ما علیه اشغالگران و نژادپرستی است. زمان آن رسیده است که بشریت به این ظلم و ستم که بیش از یک قرن است ادامه دارد پایان دهد.

رئیس جمهور جدید تونس افزود: ما به دنبال دنیایی جدید و مشارکت در خلق تاریخی جدید هستیم که در آن برتری با ابعاد انسانی بر دیگر ابعاد باشد.

«خبرگزاری صدا و سیما»

ارسال نظر: