شمار زنان قربانی خشونت خانگی در فرانسه رکورد زد

کدخبر: 2337648

تعداد زنان قربانی خشونت‌ خانگی در فرانسه در سال میلادی جاری به بالاترین حد رسیده و با شکستن رکورد سال گذشته از مرز بحران هم گذشت.

از ابتدای سال میلادی جاری تا حال حاضر ۱۲۲ زن در فرانسه کشته شده اند که آخرین قربانی یک زن جوان در "کلمار" ناحیه "او-رن"(Haut-Rhin) فرانسه است که پس از یک هفته مجادله برای فرار از ضرب و شتم، به دست همسر خود به قتل رسید.

اکنون برای این مورد پرونده کیفرخواست صادر شده است. سالانه ۲۱۹ هزار زن در فرانسه مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند که تعداد بسیار کمی از آنها به پلیس شکایت می‌کنند.

به تایید پلیس، هر سه روز یک زن در فرانسه به دست همسر، همسر سابق و یا شریک زندگی به قتل می رسد.

«نیکول بلوبه» (Nicole Belloubet) وزیر دادگستری فرانسه پیشتر به شبکه تلویزیونی "ب.اف.ام" گفته بود دولت به قدر کافی و بویژه سریع با پدیده «زن کشی» مقابله نمی کند. «کلمانتین اوتن» (Clémentine Autain) فمینسیت برجسته فرانسوی و نماینده مجلس از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر (حزب سیاسی سوسیالیست دموکراتیک و پوپولیست چپگرا) نیز در گفت وگو با شبکه رادیویی "فرانس اینفو»، بودجه اختصاص یافته به حقوق زنان در فرانسه را کاملاً مسخره دانست و گفت نمی توان با این بودجه کاری انجام داد.

بحران «زن کشی» در فرانسه به حدی رسیده که شنبه گذشته یک گردهمایی برای هشدار درباره خشونت های خانگی توسط انجمن ها در فرانسه ترتیب داده شد. اکنون انجمن های فعال درباره حقوق زنان درفرانسه، اتحادیه ای با عنوان "اتحادیه ملی خانواده های قربانی زن کشی" راه اندازی کرده اند که هدف آنها حمایت از قربانیان خشونت های خانگی در فرانسه است. رئیس جمهوری فرانسه اوایل ماه ژوئیه بدنبال انتشار تعداد زنانی که در فرانسه به دست همسران کنونی و یا سابق خود به قتل رسیده بودند، در توئیتی از زنان فرانسوی عذرخواهی کرد.

«امانوئل مکرون» با انتشار اسامی این زنان در صفحه فیس‌ بوک خود نوشت: "خانم‌ها من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست بخوبی از شما محافظت کند."

یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" بود اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به آنچه که "قتل عام" خواندند، شدند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۳۰ زن توسط همسر یا شریک زندگی خود در فرانسه کشته شدند. این آمار نسبت به ۱۲۳ زن کشته شده در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد.

سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۲۱ نفر رسید و در سال میلادی جاری که سه ماه دیگر به پایان می رسد رقم زنان قربانی خشونت خانگی به ۱۲۲ نفر رسیده است.

وزیر برابری جنسیتی فرانسه از تدوین طرح پیش نویس قانون توانمندسازی اقتصادی زنان که برای تصویب در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده، در این کشور خبر داده است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: