از حب اهل بیت در فلسطین چه می‌دانید؟

کدخبر: 2337634

اینجا شهر ساحلی عسقلان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است؛ تنها به فاصله ۱۲ کیلومتر در شمال نوار غزه. تا پیش از جنگ، قلب تپنده شهر زیارتگاهی به شمار می آمد که میزبان زائران از جای جای سرزمین فلسطین بود. زیارتگاهی بنام "مقام سید حسین" علیه السلام؛ جاییکه گفته می‌شد سر مبار

نسیم آنلاین :‌ اینجا شهر ساحلی عسقلان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است؛ تنها به فاصله ۱۲ کیلومتر در شمال نوار غزه. شهری که نام اصلی اش المجدل بود و تا پیش از نکبت سال ۱۹۴۸ و شکل گیری رژیم صیهونیستی، هویتی عربی اسلامی داشت. شهر خلال جنگ ۱۹۴۸ و پس از حملات هوایی ارتش صهیونیستی که منجر به کشتار مردم شد، در ۵ نوامبر بدست اشغالگران صیهونیست افتاد.

تا پیش از جنگ، قلب تپنده شهر زیارتگاهی به شمار می آمد که میزبان زائران از جای جای سرزمین فلسطین بود. زیارتگاهی بنام "مقام سید حسین" علیه السلام؛ جاییکه گفته می‌شد سر مبارک نوه پیغمبر اسلام پس از واقعه کربلا، به آنجا آورده و دفن شده بود و در طول قرن های متمادی محل زیارت و عبادت مسلمانان فلسطینی عاشق اهل بیت بود.

حالا و زیر چکمه سربازان صهیونیست چیزی از آن زیارت گاه باقی نمانده است و بر بقایای آن بیمارستانی نظامی بنا شده بنام "بارزیلای " که سربازان متجاوز صهیونیست را برای درمان ضرب شست مقاومت نوار غزه، بر روی برانکارد افقی به آنجا می برند!

ارسال نظر: