ظریف: تصمیم FATF کاملا سیاسی است که با آن مخالفیم+ فیلم

کدخبر: 2337594

وزیر خارجه درباره برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در آذربایجان گفت: اجلاس وزرا از چهارشنبه آغاز خواهد شد، ولی رئیس‌جمهور برای حضور در اجلاس سران جمعه عازم این کشور می‌شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین المللی یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استاد ایرانی که در آمریکا بازداشت شده، گفت: در سفری که بنده به نیویورک داشتم این موضوع یکی از مهمترین موضوعات مصاحبه ها و گفتگوهای بنده بود و امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در رابطه با این مسئله داشته باشیم.

وی در ادامه درباره برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در آذربایجان هم گفت: در این راستا اجلاس کارشناسی شروع شده و اجلاس وزرا هم از چهارشنبه آغاز خواهد شد و انشالله اجلاس سران هم از جمعه شروع خواهد شد که آقای رئیس جمهور هم شرکت می‌کنند.

ظریف افزود: ما از اعضای فعال عدم تعهد بودیم و برای ما عدم تعهد یک جنبش مهم است که در مقابل یکجانبه گرایی ایستاده و جمهوری اسلامی با سیاست های عدم تعهد در بسیاری از موارد همسو است. این اجلاس فرصتی است برای مشورت درباره اوضاع بین المللی، منطقه ای، شرایط سوریه و سایر موضوعات.

همچنین دکتر ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص FATF تاکید کرد: ایران بر اساس قوانین داخلی با پولشویی مبارزه می کند. تصمیم FATF کاملا سیاسی است که با آن مخالفیم.

«خبرگزاری فارس»

حجم ویدیو: 1.88M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
ارسال نظر: