واگذاری صدور اسناد تک برگی به دفاتر اسناد رسمی

کدخبر: 2337481

نائب رئیس هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران از طرح واگذاری صدور اسناد تک برگی به دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

محمد عظیمیان درباره نتیجه جلسه «واسپاری برخی امور سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی»، اعلام کرد: در هفته‌های گذشته در رابطه با صدور سند مالکیت تک برگ از سوی دفاتر اسناد رسمی بحث شده بود که این موضوع هفته گذشته نیز پیگیری شد و سازمان ثبت مخالفتی با این امور ندارد.

این عضو هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: به احتمال زیاد هم در حوزه صدور سند مالکیت تک برگ توسط دفاتر اسناد رسمی این اتفاق خواهد افتاد و هم در حوزه واگذاری قسمتی از اجرا به دفاتر اسناد رسمی، تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

عظیمیان همچنین به برگزاری جلسه دیگری با حضور مدیرکل نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر دستور رئیس سازمان ثبت اسناد برای بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان تهران اشاره و اعلام کرد: در این جلسه پیشنهاد شد بازرسان صرفا به امور شکلی اکتفا نکنند و امور فنی در دفاتر اسناد رسمی نیز بررسی شود. البته دفاتری که قواعد و مقررات را به صورت فنی رعایت نمی‌کنند زیاد نیستند.

این مقام مسؤول در کانون سردفتران گفت: همچنین هماهنگی لازم ایجاد شد تا از سردفتران با تجربه اسناد رسمی هم استفاده شود و احتمالاً حدود 100 تا 200 سردفتر را معرفی می‌کنیم تا از ظرفیت این افراد در بازرسی فنی دفاتر اسناد رسمی استفاده شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: