ترس آمریکا از نفوذ ایران در کمپین انتخاباتی ترامپ

کدخبر: 2336355

کارشناسان غربی مدعی هستند که ایران تلاش می‌کند در کمپین انتخاباتی ترامپ نفوذ کند.

مجید رفیع زاده، استراتژیست تجاری، مشاور و دانشمند سیاسی آمریکایی در ماه اکتبر امسال هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا با تأثیرگذاری در انتخابات سال 2020 مانع انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا شود.

رفیع‌زاده، با یادآوری نحوه دزدیده شدن 52 دیپلمات از سفارت ایالات متحده در تهران در سال 1979 برای انتخاب مجدد جیمی کارتر به عنوان رئیس جمهور دموکرات گفت که این اولین باری نیست که دولت ایران اینگونه عمل می‌کند.

این کارشناس هاروارد توضیح به گزارش رویترز، مایکروسافت در تاریخ 4 اکتبر 2019 ادعا کرد که بین ماه‌های اوت و سپتامبر امسال بیش از 2700 تلاش برای هک کردن 241 اکانت ایمیل مرتبط با کمپین انتخاباتی ترامپ، مقامات آمریکایی، روزنامه‌نگاران تحت پوشش سیاست‌های جهانی و ایرانی‌های برجسته ساکن خارج از کشور رخ داده است.

کمپین اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک در ماه اوت امسال گزارش داد که 652 صفحه و رسانه اجتماعی به ظاهر مرتبط با دولت ایران را شناسایی و حذف کرده است. البته فعالیت مشابهی از سوی روسیه هم شناسایی شد اما به گفته فیس‌بوک هیچ ارتباطی میان 2 کشور وجود ندارد.

توییتر نیز ادعا کرده بود هزاران حساب کاربری مرتبط با دولت ایران شناسایی کرده است که هدف آن‌ها انتشار اخبار و عناوین جعلی خبر بود. توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که 770 اکانت با منشأ تهران با انتشار بیش از 10 میلیون توییت و 2 میلیون صفحه با هدف نفوذ در کمپین انتخاباتی را شناسایی کرده است.

وی ادعا کرد:

از سوی دیگر، توقیف اخیر «Stena Empero»، نفتکش با پرچم انگلیس به نظر تلاش گسترده‌تر برای باج‌خواهی از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل ادامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران است؛ زیرا تهران به‌شدت از تحریم‌های اعمال شده از طرف دولت ترامپ به دلیل عدم پایبندی به تعهدات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در عذاب است.

در سال 2018، دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) موسوم به برجام خارج شد. این معاهده، در سال 2015 میان ایالات متحده، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان و به امضای رئیس‌جمهور پیشین دموکرات آمریکا منعقد شده بود. توجیه ترامپ برای خروج از برجام، عدم پایبندی به توافق هسته‌ای با هدف ممنوعیت توسعه فناوری موشکی پیشرفته ایران از جمله موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای بود.

رفیع‌زاده هشدار داد که تهدید ایران روی انتخابات آمریکا فوری و ضروری است و ایران باید متوقف شود.

«سایبربان»

ارسال نظر: