برنی سندرز: نباید به ترکیه پشت کرد!

کدخبر: 2336224

نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ضمن انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه، او را یک دروغگو نامید.

«برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ضمن انتقاد شدید به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، او را به دلیل رها کردن متحدان کرد، یک دروغگو نامیده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «پرس تی‌وی»، سندرز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: «تفاوت من و ترامپ این است که او دروغ می‌گوید و من نه.»

وی گفت: «شما نباید با یک توئیت و گفت‌وگو با اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) به یک متحدی که 11 هزار نیروی خود را در مبارزه با تروریسم از دست داده، پشت کنید.»

سندرز در این مصاحبه تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان را «تخطی» نامید اما خود را به عنوان «مخالف سرسخت جنگ‌های بی‌پایان» معرفی کرد.

ترکیه روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرد. این اقدام با محکومیت جهانی روبرو شده است.

کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: