روحانی : خطرات رژیم صهیونیستی برای منطقه را به مقام پاکستانی توضیح دادیم

کدخبر: 2336187

رئیس جمهور گفت: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را برای مقام پاکستانی توضیح دادیم.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: آقای نخست وزیر راجع به امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کردند که ما نیز آنرا تائید می‌کنیم.

وی بیان داشت: آقای نخست وزیر تاکید داشتند که کلید حل و فصل مسئله پایان یافتن جنگ یمن است که می‌تواند آغاز خوبی باشد.

روحانی تصریح کرد: دو کشور بر این مسئله تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو مسائل به حل و فصل نهایی برسد.

وی ادامه داد: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را برای مقام پاکستانی توضیح دادیم، همچنین به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هرگونه حسن نیت و کلام طیب پاسخ اش هم طیب و شایسته خواهد بود.

روحانی بیان داشت: ما راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و اینکه این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی است و اینکه چگونه از نو برجام می تواند به روال سابقش برگردد و چگونه این توافق مهم، عملیاتی و اجرایی شود با هم بحث کردیم.

رئیس جمهور گفت: همچنین در این زمینه، اینکه آمریکا برای حل مسئله به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد به عنوان یک نکته اساسی و کلیدی مورد تاکید ما بود. وی تصریح کرد: همچنین از آقای نخست وزیر به خاطر سفر به ایران تشکر می‌کنم و مباحثی که امروز با هم گفت‌وگو کردیم مباحث بسیار مهمی برای منطقه و روابط جهانی می دانم.

روحانی خطاب به عمران خان تصریح کرد: با توجه به حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند ما با چهره گشاده با این تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم برای اینکه صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.

رئیس جمهور تاکید کرد: یک بار دیگر از آقای نخست‌وزیر و همراهشان برای دیدار از تهران تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم این سفر به خیر و منفعت دو کشور و منطقه باشد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: