گزارشی از «باستی‌هیلز تا دروازه‌غار»

کدخبر: 2336116

جمعی از دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های تهران در اردویی با عنوان « از باستی هیلز تا دروازه‌غار» به بازدید از این مناطق پرداختند.

جمعی از دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های تهران در اردویی با عنوان « از باستی هیلز تا دروازه‌غار» به بازدید از این مناطق پرداختند.

در این اردو دانشجویان ابتدا به لواسان رفتند و از شهرک باستی هیلز و روند تخریب ویلای دختر وزیر سابق بازدید کردند.

همچنین دانشجویان با حضور در مصلای لواسان با حجت‌الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان دیدار و گفت وگو کردند.

باستی هیلز نشان دهنده نماد غفلت شیطانی ماست

حجت الاسلام لواسانی در این دیدار گفت: برخی از ما ۱۰ تا ۱۲ سال بعد از پیروزی انقلاب گویا یادمان رفت که برای چه انقلاب کردیم یا اینکه غافل شدیم و هر چه غفلت ما بیشتر شد فساد درونی ما هم بیشتر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه گروهی بودند که بعد از انقلاب و بعد از دوران جنگ تحمیلی کم کم به دنبال جمع کردن غنیمت رفتند. تصور یک دسته این بود که حال که اشرافی‌گری شاه را از بین بردند باید اشرافی‌گری جدید به وجود بیاید. گروهی فاسد هم دور اینها را گرفتند و اتفاقات خیلی عجیب و غریب در کشور رخ داد.

امام جمعه لواسان یادآور شد: گروه دیگر کسانی بودند که نسبت به این فرآیند بی تفاوت شدند. یعنی گفتند حالا یک اتفاقی افتاده و ما برای حفظ نظام باید سکوت کنیم. به نظر من هر دوی این ها فساد است.

لواسانی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه ما به اسم خصوصی‌سازی، مخصوص‌سازی کردیم، گفت: به بهانه این که باید مسئولین مملکت زندگی خوبی داشته باشند به آنها امکانات ویژه دادیم و آرام آرام در کشور ما یک طبقه نوظهور به وجود آمد و فساد در کشور ما شکل گرفت و ما در غفلت بودیم که اسم این را بنده غفلت شیطانی می گذارم.

وی با اشاره به بازدید دانشجویان از منطقه دروازه‌غار گفت: یکی از مناطق جوشش انقلاب اسلامی در همین منطقه دروازه غار بود ولی الان ببینید چه بلایی سر آن آمده، که البته الحمدلله الان یک گروه جهادی جمع شدند و تلاش دارند مشکل را حل کنند.

وی با خطاب قرار دادن دانشجویان، تاکید کرد: شما منطقه باستی هیلز را دیدید این نشان دهنده نماد غفلت شیطانی ماست و فقط همین جا نیست مناطق دیگر هم وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ بنده براساس اطلاعاتی که از مردم میگون گرفتم و مدارکی که در دست دارم باید بگویم فردی چند سال پیش ۴۰۰۰ متر زمین خریده است و الان دارد حدود ۶۷ هزار متر از زمین‌های مردم را به این ۴۰۰۰ متر می چسباند تا بدهی‌هایش را با آن به دولت پرداخت کند، این فرد دارد با این کار ۱۵۰ نفر را بی خانمان می کند و دارد در یک قلم فساد ۲ هزار میلیارد می برد! این غفلت ماست که باعث می شود طرف هر کاری دلش می خواهد انجام بدهد.

امام جمعه لواسان گفت: متاسفانه یک غفلت شیطانی در کشور ما به وجود آمد که باعث شد مشکلی مانند باستی هیلز، هپکو، هفت تپه، موضوع واردات خودرو دارو و آقازاده و رانت به وجود آید. تحلیل بنده این است که همه ما متهم هستیم.

وی افزود: اتفاق جدیدی که الان رخ داده و خیلی هم خوب است این است که هم اکنون یک اقلیت مومن سر باز کرده است اگر این اقلیت مومن که امیدوارم شما جوانان هم جزو آن باشید پای کار این جنگ فقر و غنا بایستید، پای کار اهداف انقلاب بایستید اتفاق خوبی که خواهد افتاد این است که مشکلی که سر راه کشور ما به وجود آمده و جلوی پیشرفت ما را گرفته و مانعی خطرناک و هزینه ساز بوده از بین خواهد رفت.

لواسانی اظهار داشت: چرا باید کارگر هپکو کتک بخورد؟ دیگری برده است ولی کتک آن را چرا باید کارگر بخورد؟ و چرا دولت باید از بودجه عمومی مشکل را حل کند؟

وی ادامه داد: به فضل الهی انقلابی که در کشور رخ داده بسیار بزرگ است و کل جهان غرب را به چالش کشیده است و امروز برکت آن را در اربعین می بینید. البته به خاطر غفلتی که ما داشتیم این انقلاب از درون دچار برخی آسیب‌ها شد دچار یک عده افراد غارتگر و فاسد شد که برای منافع و دنیای خودشان حاضرند همه چیز را بفروشند و هیچ احترامی برای قرآن، اسلام، امام، مردم مردم و برای هیچکس قائل نیستند الا منافع خودشان.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: دانشجویان می توانند بروند و مشکلات را شناسایی و بررسی کنند، اطلاعات را در بیاورند و بعد مردم را مطلع و پای کار بیاورند. در یک سالی که جنبش عدالتخواهی جدی پای کار آمده نتایج بسیار خوبی داشته اما هنوز نتیجه اصلی حاصل نشده است.

لازم به ذکر است، دانشجویان عدالتخواه پس از این دیدار و گفت وگو با حجت‌الاسلام لواسانی به محله دروازه غار رفتند و به همراه اعضای سازمان مردم نهاد زندگی خوب از نزدیک با شرایط زندگی در آن محله آشنا شدند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: