کارشناس سیاسی ترک:

«نصر من الله» معادلات عربستان و حامیانش را بر هم زد

کدخبر: 2336099

تحلیلگر ترک درباره تحولات اخیر یمن و عملیات «نصر من الله»گفت: معادله نیروهای یمنی که بر پایه محور مقاومت در منطقه بنا شده ، معادلات محورهای غربی را برهم زده است.

نسیم آنلاین : تحلیلگر ترک درباره تحولات اخیر یمن و عملیات «نصر من الله»گفت: معادله نیروهای یمنی که بر پایه محور مقاومت در منطقه بنا شده ، معادلات محورهای غربی را برهم زده است.

رحمت الله شریفی، کارشناس مسائل سیاسی اهل ترکیه با اشاره به ضربه کاری یمنی ها به نیروهای ائتلاف سعودی در چارچوب عملیات «نصر من الله» گفت: یمنی ها در این عملیات نشان دادند که امکانات و تجهیزات دشمن نمی تواند تعیین کننده قطعی جنگ باشد. در حقیقت یمنی ها نمونه دیگری از موفقیت نیروهای مقاومت در منطقه را به نمایش گذاشتند. چنین ضربه ای برای عربستان سعودی و حامیان غربی اش به کل باور نکردنی بود. آنها تصور وارد شدن چنین ضربه کاری را نداشتند. البته آنها تاریخ را به خوبی مطالعه نکرده و ظرفیت های محور مقاومت را به درستی تخمین نزده بودند .

رحمت الله شریفی، کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما ، ضمن اشاره به جنگ ایران و رژیم بعث عراق، گفت: آنجا چندین کشور عربی و غربی به حمایت از رژیم بعث و صدام پرداختند، اما نتیجه چه شد؟ ملت ایران که حامی اصلی مقاومت در منطقه است، با اینکه از دوره سختی در حال گذار بود، با همه توان اجازه موفقیت به جبهه باطل را نداد. در ادامه رژیم صهیونیستی نیز که سال ها ملت های عرب منطقه را تهدید و آنها را سرکوب می کرد، با پاسخ دندان شکن جبهه مقاومت لبنان و فلسطین روبرو شد. به همین دلیل عملیات موفقیت آمیز یمنی ها به نجران نیز باید در همین چارچوب مورد ارزیابی قرار گیرد. این موفقیت یمنی ها برای سعودی ها و متحدان غربی اش غیر قابل تصور بوده است و در ادامه نیز آل سعود و حامیانش بیشتر دچار بهت و حیرت خواهند شد .

این کارشناس ترکیه ای ضمن بیان همبستگی موجود میان تحولات چهل سال اخیر و موفقیت های محور مقاومت یمن گفت: در حقیقت معادلات منطقه در پی تحقق انقلاب اسلامی ایران و آغاز حمایت رسمی از محور مقاومت در منطقه آغاز شد. در ادامه موفقیت های گروه های مقاومت فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی، موفقیت محور مقاومت در عراق و سوریه و شکست داعش و اینک هم موفقیت گروه های مقاومت یمنی در مقابل عربستان سعودی که نماینده استکبار جهانی در منطقه به شمار می رود، همگی بخشی از یک معادله کلی تر بود. امروز استکبار جهانی در منطقه با مشکلی عمده روبرو شده است. سالیان سال است این معادله که بر پایه محور مقاومت در منطقه بنا شده ، معادلات محورهای غربی را برهم زده است. عملیات نیروهای یمنی نیز یکی از شاخصه های مهم در این زمینه بوده است.

ارسال نظر: