پوتین: عملیات نظامی ترکیه در سوریه باعث فرار تروریست‌های داعش خواهد شد

کدخبر: 2336054

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موجب فرار عناصر زندانی گروه تروریستی داعش در این منطقه می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه هشدار داد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به فرار تروریست‌های داعش در این منطقه می‌انجامد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: مناطقی در شمال سوریه وجود دارد که شبه نظامیان داعش در آنجا متمرکز شده اند. تاکنون نظامیان کُرد آن‌ها را زیر نظر داشتند. اکنون با ورود نیرو‌های نظامی ترکیه، کرد‌ها در حال ترک این اردوگاه‌ها هستند. آن‌ها (تروریست‌های داعش) می‌توانند از این منطقه فراری شوند.

پوتین افزود: من مطمئن نیستم که ارتش ترکیه بتواند به سرعت این (منطقه) را تحت کنترل خود درآورد.

ترکیه از ۹ اکتبر عملیاتی نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه علیه کرد‌های عضو گروه پ ک ک آغاز کرد. ترکیه اعضای گروه پ ک ک را تروریستی می‌داند. آنکار مدعی است این عملیات با هدف پاکسازی منطقه مرزی از وجود تروریست‌ها و ایجاد منطقه امن صورت داده است.

این عملیات پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: