نخست‌وزیر ایتالیا: نباید بین اتحادیه اروپا و آمریکا جنگ تجاری رخ دهد

کدخبر: 2335973

نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد باید مانع از وقوع جنگ تجاری «فاجعه‌بار» میان آمریکا و اتحادیه اروپا شد.

کونته، نخست وزیر ایتالیا دیروز (سه شنبه) خواستار جلوگیری از وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا شد و تأکید کرد تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه‌های جدید علیه کالا‌های اروپایی به تولیدکنندگان داخلی ضرر می‌زند.

او در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر بلژیک اعلام کرد: ما باید بپذیریم که اعمال تعرفه‌های آمریکا علیه کالا‌های اروپایی تأثیری بسیار جدی بر روی کالا‌های تولید شده در ایتالیا خواهد گذاشت؛ بنابراین ما با تمام توان خود برای حفظ منافع اقتصادی کشور تلاش می‌کنیم. ما این کار را با انجام مذاکرات با متحدان آمریکایی و با همکاری اتحادیه اروپا انجام خواهیم داد.

وی در ادامه تأکید کرد: ما باید از وقوع جنگ تجاری که می‌تواند برای همه فاجعه بار باشد، جلوگیری کنیم.

هفته پیش، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد آمریکا در پاسخ به اقدام اتحادیه اروپا در ارائه یارانه غیرقانونی به ایرباس، می‌تواند تعرفه‌هایی را بر روی ۷.۵ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال کند. واشنگتن در حال حاضر خواستار اعمال تعرفه‌های ۱۰ و ۲۵ درصدی روی برخی کالا‌های وارداتی از اروپا شده است.

اروپا و آمریکا از مه ۲۰۱۸ درگیر جنگ تعرفه‌ها علیه یکدیگر شده اند و این جنگ با اعمال تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا آغاز شد. به دنبال آن، اتحادیه اروپا هم تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی برخی اقلام آمریکایی از جمله موتور سیکلت اعمال کرد.

چندی پیش هم هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه‌های جدید علیه کالا‌های اروپایی، واکنش نشان خواهد داد.

وی در گفتگو با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا پس از دریافت تأییدیه از سوی سازمان تجارت جهانی، به این مسئله واکنش نشان می‌دهد و احتمالا با اعمال تعرفه علیه کالا‌های آمریکایی، با اقدام واشنگتن مقابله به مثل خواهد کرد.

کریستالینا جورجیوا، مدیر جدید صندوق بین المللی پول هم به تازگی اعلام کرده است که جنگ تجاری دونالد ترامپ هزینه‌ای معادل اقتصاد کل سوئیس یا حدود ۷۰۰ میلیارد دلار، خسارت بر اقتصاد جهانی وارد می‌کند.

جورجیوا که از یک هفته پیش هدایت صندوق بین المللی پول را در دست گرفته معتقد است در سال جاری نرخ رشد به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر خواهد رسید.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: