( نسل جدید تجهیزات کنترل تردد )

گیت کنترل تردد

کدخبر: 2335964

کنترل تردد مراجعین در ادارات و سازمان‌ها تأثیر به سزایی در تأمین امنیت و نظم یک ارگان دارد. بیشتر ادارات و ارگان‌ها هزینه‌های هنگفتی برای آن متحمل می‌شوند. تشکیل واحد انتظامات و به کار گیری چندین نیروی انسانی نیز به همین دلیل می‌باشد. استفاده از این تجهیزات برای کنترل تردد مراجعین و کارمندان می باشد. گیت کنترل تردد با ثبت ورود و خروج کارمندان شرکت و همچنین ثبت ساعت دقیق تردد با استفاده از  نرم افزار حراست ، می‌تواند نظم را به واحد انتظمات حاکم کند.

نسیم آنلاین : گیت کنترل تردد ابزاری جهت بهبود نظم و امنیت سازمان‌ها است و اخیراً جایگاه ویژه‌ای در میان صاحبان شرکت های بزرگ ، سازمان‌ها و ادارات برای کنترل تردد ارباب رجوع و مراجعین و پرسنل پیدا کرده است. در این مقاله ویژگی‌های گیت های کنترل تردد را تحلیل کرده و دلایلی که یک سازمان باید از این ابزار استفاده کند را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

اهمیت گیت های کنترل تردد

کنترل تردد مراجعین در ادارات و سازمان‌ها تأثیر به سزایی در تأمین امنیت و نظم یک ارگان دارد. بیشتر ادارات و ارگان‌ها هزینه‌های هنگفتی برای آن متحمل می‌شوند. تشکیل واحد انتظامات و به کار گیری چندین نیروی انسانی نیز به همین دلیل می‌باشد. استفاده از این تجهیزات برای کنترل تردد مراجعین و کارمندان می باشد. گیت کنترل تردد با ثبت ورود و خروج کارمندان شرکت و همچنین ثبت ساعت دقیق تردد با استفاده از نرم افزار حراست ، می‌تواند نظم را به واحد انتظمات حاکم کند.

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های برقراری نظم و کنترل تردد نیز پیشرفت کرده است. از جمله‌ی این ابزار می‌توان به نرم افزار حراست اشاره کرد. ابزاری که می تواند با بهره گیری از ماژول هایی مانند نرم افزار پلاک خوان عملکرد خود را در حوزه کنترل تردد خودرویی نیز گسترش دهد و می‌تواند با کاهش کار نیروی انسانی ، خطای انسانی را نیز کاهش دهد و همچنین دقت عمل نیز افزایش دهد . در ادامه تعدادی از تجهیزات کنترل تردد را معرفی خواهیم داد.

تجهیزات مورد نیاز نرم افزار حراست

1- دوربین‌های تحت شبکه ( IP Base )

در نرم افزار حراست از دوربین‌های تحت شبکه جهت راه اندازی راهکارهای هوشمند مانند تشحیص چهره و تشخیص پلاک خودرو استفاده می شود. دوربین های قابل استفاده در این عملکرد های هوشمند باید کیفیت بالا و آپشن های تخصصی مانند BLC ، HLC ، WDR بوده و مجهز پرژکتور IR قوی و قابل تنظیم نیز باشد.

2- قرائت گرهای مبتنی بر RFID

این فرائت‌گرها ابزاری جهت نظارت بر کنترل تردد خودرو ها و کالاها هستند هر چند می‌توانند کاربردهای امنیتی دیگری نیز داشته باشند. قرائت گرهای مبتنی بر RFID می توانند در انواع Mifere ، RF ، UHF و ... مورد استفاده قرار بگیرند.

3- دستگاه‌های X-Ray

دستگاه‌های X-Ray نیز ابزاری جهت شناسایی اقلام غیر مجاز مانند : سلاح ، مواد مخدر ، مواد منفجره و ... می باشد ، با نصب دستگاه‌های X-Ray برای سازمان‌ها و شرکت های دارای سطح امنیتی بالا، دیگر نیازی به بازرسی کیف مراجعین و صرف وقت زیاد نخواهد بود. همچنین احتمال خطا به صفر خواهد رسید.

4- راه بندهای خودرویی

راه بندهای خودرویی در پارکینگ‌های اختصاصی بسیار مفید واقع می باشند و از ورود خودروهای غیر مجاز به داخل پارکینگ جلوگیری می‌کنند. این راه بندها در زمینه‌ی کنترل ترافیک در معابر و جاده‌های درون شهری نیز می‌توانند مفید باشند.

ارسال نظر: