انگلیس: در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا برگزیت بدون توافق قطعی است

کدخبر: 2335897

یک منبع آگاه دولت انگلیس بر این باور است که اگر اتحادیه اروپا بر سر توافق برگزیت مصالحه و سازش نکند، خروج انگلیس از این اتحادیه بدون توافق قطعی خواهد بود.

یک منبع آگاه دفتر نخست وزیری انگلیس امروز سه شنبه گفت: اگر اتحادیه اروپا به زودی بر سر توافق برگزیت مصالحه نکند، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. ما در حال ترک این اتحادیه هستیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز یکشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که برگزیت را به بعد از 31 اکتبر موکول نخواهد کرد. وی گفت: پیشنهادات جدیدی که درباره برگزیت مطرح کرده‌ام، آخرین شانس برای دستیابی به توافق نهایی بر سر برگزیت خواهد بود.

این اظهارات بوریس جانسون بر خلاف قانونی است که نمایندگان پارلمان انگلیس طی ماه گذشته تصویب کرده و وی را ملزم کرده اند تا به دنبال تعویق زمان برگزیت باشد، اگر نتواند در نشست 17 و 18 اکتبر رهبران اروپایی به یک توافق نهایی برای خروج از اتحادیه اروپا دست یابد.

بریتانیا از اتحادیه اروپا خواسته است تا مذاکرات درباره پیشنهادات ارائه شده را تسریع بخشد ولی رهبران اروپایی هشدار داده اند که لندن باید در طرح و برنامه های خود طی روزهای آینده تجدیدنظر کند تا بتوان در ماه جاری به یک توافق جامع دست یافت.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: