ماکرون بر مبارزه بی امان با افراط گرایی تاکید کرد

کدخبر: 2335894

رئیس جمهور فرانسه در مراسم خاکسپاری پلیس های کشته شده در تحولات روزهای اخیر این کشور، بر مبارزه بی امان پاریس با افراط گرایی تاکید کرد.

مراسم خاکسپاری چهار افسر پلیس فرانسوی که توسط یکی از همکارانشان با چاقو مورد حمله قرار گرفته بودند امروز سه شنبه با حضور «امانوئل ماکرون» برگزار شد.

چند روز قبل مایکل هارپون در مقر فرماندهی پلیس در شهر پاریس با چاقو به همکاران خود حمله کرد که در نتیجه آن چهار پلیس فرانسوی کشته شدند و خود هاربون نیز با شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

در همین رابطه دیروز دوشنبه «کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه، هشدار داد که سطح تهدیدات تروریستی همچنان در فرانسه بالاست.

روز یکشنبه نیز در همین رابطه اعلام شد فرانسه قصد دارد برای شناسایی افراد افراطی در اداره پلیس و سرویس‌های امنیتی خود چاره‌اندیشی کند. این تدابیر پس از حمله به چهار پلیس پاریس اتخاذ شده است. عامل حمله پاریس در اداره پلیس خدمت می‌کرده است.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که به عنوان پیامد حمله به چهار پلیس در پاریس ماموریت‌ شناسایی و تشخیص افراد افراطی در دو حوزه یعنی در اداره اطلاعات پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی انجام می‌گیرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: