توقف تولید خودروهای غیراستاندارد از دوشنبه هفته آینده

کدخبر: 2335888

رئیس سازمان استاندارد خبر داد، دوشنبه هفته آینده تکلیف خودروهایی که باید تولیدشان ادامه پیدا کند، دچار تغییرات بشوند و یا تولیدشان متوقف شود مشخص می‌شود.

نیره پیروزبخت درباره آخرین وضعیت گزارش رعایت استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو گفت: تغییری در استانداردهای ۸۵ گانه خودرو نداشته ایم و بررسی های جدید از دی ماه ۹۸ انجام می شود، ولی در فرایندها تغییراتی داشته ایم.

وی درباره تغییر فرایندها گفت: در اسفند سال ۹۷ در جلسه شورای عالی استاندارد مقرر شده بود که گزراش های وزارت صمت و خودروسازها درباره خودروهای غیر استاندارد را بگیریم و جمع بندی کنیم تا امسال در شورای عالی استاندارد بررسی و جمع بندی شود.

پیروزبخت گفت: در جلسه هفته آینده (۲۲ مهر ۹۸) شورای عالی استاندارد با حضور مسئولان وزارت صمت و انجمن خودروسازان تشکیل می شود و چنانچه خودرویی نتواند استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو را مهر تایید بگیرد در ادامه تولید آن بازنگری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقرر شده در جلسه هفته آینده خودروهای غیراستاندارد تعیین تکلیف و اعلام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بار هم فشار خودروسازان منجر به تغییر تصمیمات می شود یا نه، گفت: سازمان ملی استاندارد در سالهای گذشته هم کوتاه نیامده چون سلامت و ایمنی مردم مطرح است و این بار هم کوتاه نمی آید.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: