پرواز کیش-نجف برقرار شد

کدخبر: 2335869

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: به مناسبت ایام اربعین و برای رفاه حال زائران عتبات عالیات در ۹ فرودگاه کشور پروازهای فوق‌العاده برقرار می‌شود.

بر این اساس فرودگاه های یزد، اصفهان، مشهد، ایلام، ساری، تبریز و کرمان از فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و دو فرودگاه امام خمینی(ره) و کیش میزبان زائران به مقاصد شهر نجف هستند.

در این راستا تاکنون مجوز برقراری ۵۰۹ پرواز در مسیر نجف - تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) از ۱۷ مهر تا ۱۱ آبان صادر شده است.

برای رفاه حال زائران اربعین استان یزد، شرکت هواپیمایی کاسپین به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیر یزد - نجف اقدام کرده است. در این راستا پروازهای رفت روزهای ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ و ۲۳ مهر و پروازهای برگشت در روزهای ۲۲، ۲۳، ۲۹ و ۳۰ مهر و ۱ و ۲ آبان به صورت برنامه ای با هواپیمای MD۸۳ با ظرفیت ۱۶۰ مسافر انجام می شود.

در فرودگاه اصفهان نیز برای برقراری ۸۸ پرواز فوق العاده در مسیر اصفهان- نجف - اصفهان به مناسبت ایام اربعین برنامه ریزی شده است که توسط شرکت های هواپیمایی تابان، قشم ایر، کیش ایر، العراقیه و ماهان از ۱۹ مهر ماه آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

فرودگاه مشهد نیز پروازهای مسیر نجف را به مناسبت اربعین افزایش داده و از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ۱۴۱ پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی تابان، ماهان، آتا، قشم ایر و العراقیه انجام می شود.

از سوی دیگر در فرودگاه ایلام از ۱۷ مهر تا ۴ آبان ۷۲ پرواز رفت و برگشت توسط ایران ایر انجام می شود و در همین بازه زمانی قرار است فرودگاه کرمانشاه در صورت تقاضا روزانه ۱۲ پرواز رفت و برگشت را توسط ATR هواپیمای ایران ایر در مسیر نجف برقرار کند.

همچنین در فرودگاه ساری نیز قرار است دو پرواز رفت در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه به نجف و ۲ پرواز برگشت نیز در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ماه از نجف به ساری برقرار شود.

فرودگاه تبریز نیز هشت پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف برای روزهای ۲۲،۲۳، ۲۸ و ۲۹ مهر ماه درنظر گرفته است که با هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی آتا انجام می شود.

همچنین در فرودگاه کرمان قرار است ۶ پرواز رفت و برگشت در روزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۶ مهر ماه توسط شرکت هواپیمایی ماهان برقرار شود. فرودگاه کیش نیز چهار پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف در نظر گرفته که توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر انجام خواهد شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: