آیت‌الله کعبی: اغتشاش‌گران عراق در اردوگاه‌های آمریکایی و سعودی آموزش دیده‌اند

کدخبر: 2335671

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: بر اساس خبرهایی که از قبل می‌رسید، اغتشاش‌گران عراقی در اردوگاه‌های آمریکا و سعودی آموزش‌های ویژه‌ای دیده بودند و حتی برخی افسران سرویس‌های جاسوسی در عراق مستقر شده بودند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث چند روز اخیر عراق گفت: دشمنان ملّت عراق و ایران و پشت پرده اتاق مکر و فریب، یعنی انگلیس خبیث و آمریکا و سعودی‌ها بیش از یکسال است که طراحی می‌کنند که در قالب اغتشاشات و فتنه، به بهانه وجود مشکلات اقتصادی و فساد در ادارات دولتی و کمبود خدمات، سلاح مقاومت در عراق را به سود آمریکا و آل سعود دگرگون کنند. حتی با خوش‌خیالی هم یک دولت جعلی برای خودشان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس خبرهایی که از خیلی وقت پیش می‌رسید، در اردوگاه‌ها آموزش‌های ویژه‌ای به اغتشاش‌گران داده شده بود و حتی برخی افسران سرویس‌های انگلیسی، آمریکایی و سعودی برای سازماندهی و شبکه‌سازی در عراق مستقر شده بودند.

کعبی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت عراق و مقاومت این کشور، پشت پرده اغتشاشات را افشا کرده و اسناد را ارائه بدهد، گفت: اغتشاش‌گران به‌دنبال این نبودند که مشکلات مردم عراق از لحاظ اقتصادی حل شود بلکه این مشکلات، بهانه‌ای برای فتنه قرار گرفت.

وی افزود: البته آن دسته از مردمی که به خاطر مشکلات و ضعف دولت به خیابان آمده بودند متوجه عناصر نفوذی و شبکه‌های سازمان‌یافته برای انحراف مطالبات مردمی شده‌اند و صفوف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و دولت هم به تدریج کنترل خود بر ناآرامی‌ها را به‌دست آورده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان،‌ ریشه فتنه عراق را کانون‌های سازمان‌دهی و شبکه‌سازی‌های سرویس‌های انگلیس، آل سعود و آمریکایی‌ها دانست و گفت: هسته‌های خفته بعثی‌ هم در این عرصه وارد شدند و به فضاهای ضد وحدت و یأس آلود و تحریک مردم دامن زدند.

کعبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن این است که اربعین شکوهمند حسینی را تحت شعاع قرار دهند، مخصوصاً‌ که کانون‌های آشوب و فتنه در مناطق شیعی شکل گرفته است. البته مقاومت، در عراق ریشه دوانده و عمق رابطه معنوی و فرهنگی دو ملّت ایران و عراق بر پایه عشق اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با این حرکت‌های فتنه‌انگیز از بین نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مردم عراق باید به هوش باشند و با شناسایی کانون فتنه، راهپیمایی‌هایی را علیه انگلیس، آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود راه بیاندازند، گفت: حق مردم عراق است که خواهان اخراج عناصر نامطلوبی باشند که فتنه را سازمان‌دهی کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: مردم عراق سطح هوشمندی و بصیرت خود را بالا ببرند و مراقب داعشی‌های ضدفرهنگ و ضدّ وحدت و داعشی‌های ضداجتماع جهانی اربعین باشند و برای این کار باید کانون فتنه را هدف قرار دهند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: