زنان، تماشاگر مسابقه فوتبال خواهند شد

کدخبر: 2335650

فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور بانوان در استادیوم آزادی از سوی مسوولان ورزشی کشور موجب شد تا برای نخستین‌بار در کشور زنان نیز بتوانند بلیت حضور در استادیوم را برای تماشای یک مسابقه ملی فوتبال خریداری کنند.

فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور بانوان در استادیوم آزادی از سوی مسوولان ورزشی کشور موجب شد تا برای نخستین‌بار در کشور زنان نیز بتوانند بلیت حضور در استادیوم را برای تماشای یک مسابقه ملی فوتبال خریداری کنند. به این ترتیب زنان ایرانی می‌توانند به طور رسمی دیدار تیم‌های ایران و کامبوج را که پنجشنبه پیش رو برگزار می‌شود، از نزدیک تماشا کنند. مساله حضور زنان در ورزشگاه در دو، سه سال اخیر بارها به عنوان یک مطالبه اجتماعی از سوی زنان مطرح شده بود که البته در سوی دیگر نیز نگرانی‌هایی از بابت فراهم نبودن زیرساخت‌ها به منظور حضور زنان در استادیوم‌ها بارها مطرح بود. این در حالی است که برخی تلاش می‌کردند تا ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه را به مسائل سیاسی مرتبط کرده و به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اما در سوی مقابل تمام افرادی که تجربه حضور در ورزشگاه‌ها و به خصوص استادیومی چون آزادی را دارند، می‌دانند که کمبودهایی چون سرویس بهداشتی مناسب، آب آشامیدنی و سالم و نیز نبود جایگاه ویژه زنان از مشکلات اصلی برای حضور است. همچنین ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و ایمنی برای آسایش بیشتر زنان از جمله کمبودهایی بود که همیشه مورد تاکید قرار می‌گرفت. در سوی دیگر این ماجرا مسوولان دولتی و نیز وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قرار دارند که البته وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را بر عهده داشتند. حالا در شرایط فعلی از عصر پنجشنبه، 11 مهر سایت فروش بلیت برای تهیه بلیت مخصوص جایگاه زنان نیز باز شد. این امر با استقبال گسترده زنان مواجه شد به نحوی که در همان دقایق اولیه جایگاه A6 که برای بانوان در نظر گرفته شده بود، پر شد و تمام بلیت‌های آن به فروش رفت. این استقبال به حدی گسترده بود که بلافاصله جایگاه‌های کناری نیز به زنان اختصاص یافت تا مشکلی از بابت تهیه بلیت به وجود نیاید. این اقدام از سوی مسوولان ورزشی کشور و بلیت‌فروشی به زنان در فضای مجازی نیز با استقبال گسترده زنان مواجه شد به نحوی که بسیاری از خانم‌هایی که توانسته‌اند بلیت مسابقه روز پنجشنبه را خریداری کنند، تصویر آن را به اشتراک گذاشته و حتی هشتگ «با من به ورزشگاه بیا» مورد استقبال قرار گرفت.

لیگ برتر هنوز مورد بحث نیست پیش از بلیت‌فروشی و بازشدن سایت فروش بلیت، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال هم گفته بود: به طور حتم حضور زنان در دیدار ایران و کامبوج به صورت گزینشی نخواهد بود و می‌توانند به صورت اینترنتی بلیت این دیدار را خریداری کنند. آقای غلامحسین زمان‌آبادی درباره حضور زنان در رقابت‌های لیگ برتر هم گفته بود: اینکه زنان در مسابقات باشگاهی بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کرده و مسابقات لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند هنوز به صورت جدی مورد بحث نیست. وی افزود: حضور زنان در ورزشگاه‌ها در مقطع فعلی برای دیدارهای لیگ برتر با محدودیت‌ها و شرایط خاص روبه‌رو است و حتی می‌توانم بگویم به خاطر برخی اتفاق‌ها، مردان نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند. مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کامبوج هواداران زن حتما در ورزشگاه آزادی حضور پیدا خواهند کرد تا این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند؛ اما اینکه چند سکو و چند درصد ورزشگاه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت به صورت قطعی مشخص نیست. زمان‌آبادی تصریح کرد: باید بلیت‌فروشی دیدار ایران و کامبوج به صورت اینترنتی انجام شود تا متوجه شویم چه تعداد هوادار زن ثبت‌نام کرده‌اند. بعد از ثبت‌نام معلوم می‌شود چه تعداد سکو در اختیار زنان قرار خواهد گرفت. دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج در مقدماتی جام‌جهانی 18 مهر و از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

«روزنامه صبح نو»

ارسال نظر: