عراق، جولانگاه لشکر سایبری سعودی

کدخبر: 2335642

سعودی‌ها طوری بی‌محابا و پرحجم وارد گود جنگ رسانه‌ای پیرامون اتفاقات عراق شده‌اند که گویا قواعد امنیت شبکه کاربران را بالکل فراموش کرده‌اند و حالا، تحلیل‌گران داده‌های توییتر، با فراغ بال مشغول داده‌کاوی و استخراج اطلاعات مربوط به لشکرهای سایبری و شبکه کاربران وابسته به سعودی در عربستان و سایر کشورهای عربی هستند!

نسیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آنلاین؛ سیدپویان حسین‌پور*: فکر میکنم ناآرامی‌های عراق، تبدیل شده به بهشت آنالیزورهای شبکه‌های اجتماعی! سعودی‌ها طوری بی‌محابا و پرحجم وارد گود جنگ رسانه‌ای پیرامون اتفاقات عراق شده‌اند که گویا قواعد امنیت شبکه کاربران را بالکل فراموش کرده‌اند و حالا، تحلیل‌گران داده‌های توییتر، با فراغ بال مشغول داده‌کاوی و استخراج اطلاعات مربوط به لشکرهای سایبری و شبکه کاربران وابسته به سعودی در عربستان و سایر کشورهای عربی هستند!

تا اینجای کار، معلوم شده که ۷۹٪ توییت‌هایی که با موضوع ناآرامی‌های عراق منتشر شده، از مبدأ عربستان صورت گرفته و تنها ۶٪ سهم خود عراقی‌ها بوده و این مسئله، دسترسی به یک بسته اطلاعاتی و داده‌ای بزرگ از کاربران سعودی را فراهم کرده است..

از طرفی، مدت زمان ترندشدن هشتگ اصلی طراحی‌شده سعودی‌ها برای پوشش دادن به اعتراضات عراق در کشورهای عربی، هم بیانگر میزان توانایی سایبری سعودی‌ها در سایر کشورهای عربی‌ست و هم امکان شناسایی سرشبکه‌ها و اینفلوئنسرهای اصلی ارتش سایبری سعودی در جهان عرب را برای آنالیزورها فراهم می‌کند.. به‌عنوان مثال، در لبنان تنها ۴ساعت ترند بوده و در بحرین ۲۴ساعت!

با توجه به گستره و حجم توان عملیاتی که سعودی‌ها در موضوع عراق به میدان منازعه سایبری و رسانه‌ای کشانده‌اند، به‌نظر می‌رسد عربستان سرمایه‌گذاری جدی بر آن‌چه در عراق می‌گذرد کرده تا از این طریق، هم توان تأثیرگذاری و فشار خود بر حاکمان عراق را افزایش دهد و هم شکست‌های سنگینش در یمن را به حاشیه و فراموشی بکشاند.. *تحلیلگر فضای مجازی

ارسال نظر: