رئیسی: در رابطه با قاچاق کالا با وضع مطلوب فاصله داریم

کدخبر: 2335626

حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى به استان هرمزگان سفر کرد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه باید واردات و صادرات به صورت نظام یافته و با نظم انجام شود، گفت: خصوصا با وجود ابزار‌های پیشرفته، ارتباطی و اطلاعاتی و شرایط دیجیتالی که هست و با شکل دادن به سامانه‌ها، گمرک، بنادر و کشتیرانی و مناطق آزاد بتوانند وظیفه خود را انجام دهد و دستگاه‌های مختلف مسئول هرکدام بتوانند نقشی ایفا نمایند.

وی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و جدیت و قاطعیت معظم له مبنی بر اینکه نباید قاچاق کالا در کشور شود و همچنین با خاطرنشان کردن قوانین موضوعه که به همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این زمینه تکلیف کرده است، افزود: هر کدام از دستگاه‌هایی که دور این میز نشسته‌اند حتما یک گزارشی از عملکرد خود دارند و همه گزارش‌ها، گزارش‌های درستی است؛ حال اگر به کف خیابان و بازار برویم ملاحظه می‌کنیم که بازار پُر از کالای قاچاق است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به دنبال نفی آن عملکرد‌ها نیستیم و حتما عملکرد‌ها و گزارش‌های دستگاه‌ها درست است، تصریح کرد: آنچه که انجام می‌شود با آنچه که باید انجام شود تفاوت دارد و وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد و باید این فاصله را کم کرد.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: کم کردن این فاصله در گرو آن است که همه دستگاه‌ها یک بازنگاهی به آنچه تاکنون انجام شده، داشته باشند و آنچه در رابطه با قاچاق کالا ترسیم کرده‌ایم را ملاحظه و با آنچه که باید باشد، مقایسه نمایند، البته حتما با قبل تفاوت کرده است.

وی بیان داشت: گزارشاتی که در این جلسه ارائه شده و گزارش‌هایی که قبلا داشته‌ایم حاکی از آن است که کنترل‌ها، پیگیری‌ها و تشکیل و فعال کردن برخی از سامانه‌ها حتما تاثیر داشته است؛ اما وضع موجود با آنچه که باید تفاوت بسیاری دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی باید یک بازنگاهی بین آنچه که انجام داده‌ایم و آنچه که باید انجام دهیم داشته باشیم، اظهار کرد: دستگاه‌های دیگر نیز همینطور، تا معلوم شود هر بخشی، کاری که انجام داده با کاری که باید انجام دهد چه تفاوتی دارد که این می‌تواند نتیجه این جلسه باشد.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: با این اقدام به عنوان مثال معلوم می‌شود بندر شهید رجایی با حجمی که بیش از 50 درصد واردات و صادارت کشور در آن صورت می‌گیرد، بررسی شود که آیا ورود و خروج همان وضعیتی است که باید باشد؛ یعنی می‌شود با باز بودن چند درب تمام موارد را کنترل کرد. از درب شروع کنیم و نسبت به درب ورود و خروج یک بازنگاهی انجام دهیم. انبارها را بررسی کنیم که چرا کالا باید در انبار بماند و بررسی شود که مشکل آن چیست؟

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: