تلاش احمدی‌نژاد برای دیده شدن

کدخبر: 2335622

اقدام احمدی‌نژاد برای گفت‌وگو با خبرگزاری‌های وابسته به سعودی، نه از بابت سانسور او در فضای رسانه‌ها، بلکه تکه‌ای از پازل کنش‌های رسانه‌ای هوشمندانه او برای «دیده شدن» است.

نسیم آنلاین ؛ هنوز واکنش‌ها به مصاحبه احمدی‌نژاد با ایندیپندنت فارسی خبرگزاری وابسته به سعودی،‌ ادمه دارد. اطرافیان وی معتقدند که احمدی‌نژاد در کشور تریبونی ندارد و در راستای اعلام آزادانه مواضع خود سعی دارد از تریبون‌های گوناگون و حتی خارجی نیز مسائل خود را مطرح نماید.

اطرافیان احمدی‌نژاد به گونه‌ای، بایکوت خبری او را مطرح می‌کنند که تمامی رسانه‌های کشور وی را نادیده گرفته‌اند. اگر سایت شخصی و صفحات او در شبکه‌های اجتماعی اعم از تلگرام، توئیتر و اینستاگرام را نادیده بگیریم. مصاحبه‌های او با رسانه‌های داخلی و نیز رسانه‌های خارجی غیر سعودی و اسرائیلی، تعداد بالایی دارد.

جدول بالا نشان‌ می‌دهد که محمود احمدی‌نژاد با رسانه‌های گوناگونی در کشور تا به امروز گفت‌و‌گو کرده است. هر کجا هم که رسانه‌‌ای حرف‌های وی را سانسور کرده یا مانع پخش آن ‌‌شده‌اند، وی توانسته است به واسطه شبکه رسانه‌های وابسته به خود، آن‌ها را نیز منتشر کند. البته این موارد تنها برخی از مصاحبه‌های وی است و اگر دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای اطرافیان او را اعم از مصاحبه‌ها، برنامه‌های ویدئویی و ... در نظر بگیریم، ادعای سانسور او در فضای رسانه‌ای کشور، امری مضحک است.

اقدام وی برای گفت‌وگو با خبرگزاری‌های وابسته به سعودی، نه از بابت سانسور او در فضای رسانه‌ها، بلکه تکه‌ای از پازل کنش‌های رسانه‌ای هوشمندانه او برای «دیده شدن» است. احمدی‌نژاد در این امر تفاوتی با مهناز افشار ندارد، روزی تولد مایکل جکسون خواننده معلوم‌الحال را تبریک می‌گوید و روز دیگر با رسانه سعودی مصاحبه می‌کند.

ارسال نظر: